Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Πρόγραμμα

Πρόγραμμα
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018

Μαθηματικά-γλώσσα 12-11-2018

Διατροφή Γλώσσα
http://anoixtosxoleio.weebly.com/deltaiotaalphataurhoomicronphi942.html#.W-XZCdX7TIU

αριθμητικά
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/621/4006,17973/


Κλάσμα
Ο αριθμός που δηλώνει το μέρος ενός «όλου» ονομάζεται κλάσμα.
Το κλάσμα σχηματίζεται από δύο φυσικούς αριθμούς, τον αριθμητή και τον παρονομαστή, που χωρίζονται μεταξύ τους από την κλασματική γραμμή με τη μορφή:Εικόνα
Το κλάσμα με αριθμητή το 1 λέγεται κλασματική μονάδα.
Παραδείγματα
Το Εικόνα είναι το κλάσμα που δηλώνει το σκιασμένο μέρος του παρακάτω ορθογωνίου.
Εικόνα
Όταν ο αριθμητής ενός κλάσματος είναι μικρότερος από τον παρονομαστή, το κλάσμα είναι μικρότερο από το 1.
Εικόνα
Όταν ο αριθμητής ενός κλάσματος είναι ίσος με τον παρονομαστή, το κλάσμα είναι ίσο με το 1.
Εικόνα
Όταν ο αριθμητής ενός κλάσματος είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή, το κλάσμα είναι μεγαλύτερο από το 1.
Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να χωρίσουμε τις ακέραιες μονάδες και να μετατρέψουμε το κλάσμα σε μεικτό αριθμό.
Εικόνα
Εικόνα
Εφαρμογή 1η
Σε ένα πάρτι υπάρχει γλυκό μηλόπιτα σε ταψιά. Κάθε μερίδα γλυκού είναι το Εικόνα του ταψιού. Η μηλόπιτα προσφέρθηκε σε 31 άτομα. Πόσα ταψιά μηλόπιτας καταναλώθηκαν;
Λύση
Ξέρουμε ότι οι μερίδες που έφαγαν όλοι είναι 31 (αν ο καθένας έφαγε μόνο μία μερίδα). Αφού η μία μερίδα είναι το Εικόνα του ταψιού, τότε οι μερίδες που καταναλώθηκαν είναι τα Εικόνα.
Αφού το ένα ταψί είναι Εικόνα , τα Εικόνα είναι Εικόνα , δηλαδή Εικόνα.
Απάντηση: Καταναλώθηκαν Εικόνα ταψιά μηλόπιτας.
Εικόνα
Εφαρμογή 2η
Να μετατρέψετε το μεικτό αριθμό Εικόνα σε κλάσμα.
Λύση
Το κλάσμα που υπάρχει στο μεικτό αριθμό δηλώνει ότι κάθε ακέραιη μονάδα έχει χωριστεί σε έκτα, είναι δηλαδή ίση με Εικόνα. Άρα ο αριθμός Εικόνα μπορεί να γραφεί Εικόνα ή αλλιώς Εικόνα.
Απάντηση: Ο μεικτός αριθμός Εικόνα μετατρέπεται στο κλάσμα Εικόνα.
Eρωτήσεις για αυτοέλεγχο και συζήτηση
Στο κεφάλαιο αυτό συναντήσαμε τους όρους κλάσμα, αριθμητής, παρονομαστής, κλασματική μονάδα, κλάσμα μικρότερο, ίσο ή μεγαλύτερο από το 1 και μεικτός αριθμός. Εξήγησε καθέναν από τους όρους αυτούς με ένα παράδειγμα.
Σημειώστε αν είναι σωστές ή λάθος και συζητήστε τις παρακάτω εκφράσεις:ΣωστόΛάθος
  • Το κλάσμα εκφράζει το μέρος ενός όλου που έχει χωριστεί σε ίσα μέρη.
ΕικόναΕικόνα
  • Ο αριθμητής δεν μπορεί ποτέ να είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή.
ΕικόναΕικόνα
  • Ο μεικτός αριθμός μετατρέπεται σε κλάσμα μικρότερο απ’ το 1.
ΕικόναΕικόνα