Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Συγγενικές σχέσεις


Κείμενο 1 [Περίεργα πλάσματα οι μαμάδες…]  
 Ύστερα από μισή ώρα, βγαίνω φωνάζοντας.
– Ορίστε! Τα 'μαθα! Άντε να σ' τα πω, γιατί θέλω να πάω βόλτα.
 Παίζει ο Μίκης απόψε.
– ΒΟΛΤΑ; Τολμάς να θες να πας και βόλτα μετά απ' αυτά;
– Ναι, τολμάω. Και βέβαια τολμάω. Αλλά εσείς οι γονείς
 θέλετε να βλέπετε μόνο τ' άσχημα. Φτου! Έφερα 18 Αρχαία, 19 Νέα, 
17 Έκθεση, 18 Γλώσσα, μην πω για Ιστορίες, Γεωγραφίες κι αυτά,
 γιατί άντε! Αλλά εσείς; Μόνο τους χαμηλούς βαθμούς βρήκατε και κοιτάξατε!
Και εδώ είναι που με πήραν τα κλάματα. Αχ, μ' αρέσει αυτό το παιχνίδι.
 Κλαίω λες και φεύγει ο γιος μου στον πόλεμο! Και τότε όλα αλλάζουν. 
Η μαμά μου χαμηλώνει το κεφάλι και κοιτάζει τα γόνατά της. 
Και μέχρι να ολοκληρώσει την κίνηση, ήδη έχω φανταστεί το μονόλογο
 που θα επακολουθήσει: «Αχ, παιδί μου, εγώ για σένα το λέω… 
Μα, να 'σαι τόσο έξυπνη και να φέρνεις τέτοιους βαθμούς στα Μαθηματικά;
 Γιατί; Ορίστε. Βλέπεις ότι άμα θες μπορείς να γίνεις τέλεια και να 
πάρεις και έπαινο! Εγώ για σένα το λέω…».
Και τα λέει! Ακριβώς αυτά λέει! Μου 'ρχεται να γελάσω, αλλά προτιμώ 
να συνεχίσω το δράμα λίγο ακόμα. Καμιά φορά τα χάνω με τον εαυτό μου.
 Θέλω να είμαι αληθινή και υποστηρίζω πάντα τη γνώμη μου και δεν 
προσποιούμαι και δε λέω ψέματα, αλλά ώρες ώρες αυτό το παιχνίδι είναι
 διασκεδαστικότατο! Χωρίς να προσθέσω τίποτα, της δίνω το βιβλίο της
 Φυσικής και, με μάτια σαν το Νιαγάρα, της λέω το μάθημα μέσα 
από τα απαραίτητα αναφιλητά. Πόσο το γλεντάω! Και στο τέλος λέω αυτό 
που θέλει ν' ακούσει:
– Θα προσπαθήσω, μαμά… θα γίνω καλύτερο παιδί… Αχ… Αχ… –ας μη βάλω
 άλλα «αχ» γιατί θα προδοθώ– …Δεν αξίζω τίποτα, θα κλειστώ στο δωμάτιο
 μου και θα διαβάζω. Και όλοι οι φίλοι μου θα διασκεδάζουν… Δε με νοιάζει… 
Δε θα πάω βόλτα… 
Δε θέλω να δω κανέναν…
Και πάνω που πάει να μου μιλήσει, να μου πει ό,τι λέει πάντα 
«έλα τώρα, μην το παίρνεις κατάκαρδα… Άντε, βγες, δεν μπορώ να σε
 βλέπω στενοχωρημένη» κι άλλα τέτοια, να σου που χτυπάει το κουδούνι.
 Είναι ο Μίκης με την Αμαλία, την κοπέλα του –καλά! πανέμορφη!– και ήρθαν 
να με πάρουν να πάμε στο club που θα παίξουν απόψε. 
Τώρα να συνεχίσω το δράμα; Γιατί όχι;
– Όχι, δεν πάω πουθενά. Είμαι μια άχρηστη.
– Λοιπόν, άσε τις μπούρδες και πήγαινε με τα παιδιά που ήρθαν να σε πάρουν.
 Και άσε αυτά τα μούτρα. Άντε πλύσου λίγο, χάλια δείχνεις,
 λέει η μαμάκα μου, που δε μασάει.
Υπακούω. Ο Μίκης γελάει γιατί με ξέρει.
 Υπακούω, γιατί την άλλη φορά που αποφάσισα να συνεχίσω το δράμα,
 η καλή μου η μαμά έκρινε ότι έπρεπε να μείνω μέσα τελικά για να μου
 περάσει κι έτσι έχασα τη βόλτα. Πήγα με σκυμμένο το κεφάλι
 στο δωμάτιο μου κι άλλαξα ρούχα. Βέβαια πήρα και το Βασίλη τηλέφωνο
 να τον ενημερώσω.
– 'Ντάξει, πέτυχε! Ντύσου κι ερχόμαστε. Α! Ντυμένος είσαι; 
Καλά, ερχόμαστε. Το ίδιο σκυμμένη και τεθλιμμένη, είπα γεια στη μαμά μου,
 η οποία με φίλησε «γλυκά» όπως θα 'λεγε κι εκείνη και φύγαμε.
Τι περίεργο πράγμα με τη μαμά μου: Λοιπόν, όταν καμιά φορά θέλω
 να κάνω κοπάνα απ' το σχολείο και προφασίζομαι στομαχόπονο 
πρωί πρωί, το καταλαβαίνει, μου λέει ν' αφήσω τα παραμύθια και με 
στέλνει ντουγρού στο σχολείο. Κι άλλοτε πάλι, αν ο στομαχόπονος
 είναι όντως αληθινός, μ' αφήνει να κοιμηθώ. Μα το ίδιο θέατρο παίζω. 
Αλλά, πού τα καταλαβαίνει τα ψεύτικα, κι εγώ δεν ξέρω… Όμως τις φάσεις 
σαν την αποψινή δεν ξέρω πώς τις πιστεύει. Αλλά είμαι σίγουρη ότι δεν είναι
 βλάκας. Οπότε, είτε της θίγω καμιά ευαίσθητη χορδή και δεν της πάει να με
 βλέπει στενοχωρημένη στα πρόθυρα κατάθλιψης, είτε απλά καταλαβαίνει
 πού το πάω, θέλει να μ' αφήσει να βγω και τελικά το κάνει, 
αφήνοντάς με να πιστέψω ότι την κορόιδεψα. 
Περίεργα πλάσματα οι μαμάδες…
Χαρά Γιαννακοπούλου, Λητώ, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 1999
 a


imgΚείμενο 2 [Η μητέρα συχνά εργάζεται]
Με την πάροδο των ετών παρατηρούμε ότι όλο και περισσότερες γυναίκες σ' όλα
 τα κράτη του κόσμου, της Ευρώπης και στη χώρα μας συμμετέχουν ενεργά
 στην αγορά εργασίας, διεκδικώντας επαγγελματική απασχόληση. Αυτό σημαίνει ότι,
 καθώς η μητέρα βρίσκεται πολλές ώρες στη δουλειά, η φροντίδα για το σπίτι και τα
μέλη της οικογένειας απαιτεί αλλαγές: οι παραδοσιακοί ρόλοι αναθεωρούνται,
 οι ευθύνες μοιράζονται, όλοι χρειάζεται να αναλάβουν δουλειές, ώστε το
 σύστημα της οικογένειας να συνεχίσει να λειτουργεί αποτελεσματικά ως προς τις ανάγκες
που υπάρχουν.
Οι γονείς αναγκάζονται να δουλεύουν ολοένα και περισσότερο σε εργασίες, που γίνονται
σταδιακά όλο και πιο απαιτητικές. Οι συνθήκες των μεγαλουπόλεων δεν είναι ιδιαίτερα
 φιλικές για τους κατοίκους τους. Ο βιοπορισμός, πιθανόν, να εξαντλεί τους
ανθρώπους και τις δυνάμεις τους. Η υπερένταση, οι συγκρούσεις και το άγχος
 αποτελούν καθημερινό μέρος της ζωής στη σημερινή εποχή. Έτσι, γυρίζουν στο σπίτι
 κουρασμένοι, χωρίς ψυχικά και σωματικά αποθέματα. Η ενασχόληση με τα παιδιά
τους μετατρέπεται σε μια σειρά από ενέργειες ρουτίνας. Τα συναισθηματικά προβλήματα
των εφήβων παίρνουν,
 συχνά, τη μορφή μπελά για τους γονείς, που προσπαθούν να τελειώσουν τη
 μέρα τους, χωρίς άλλες συγκρούσεις και βάσανα σαν εκείνα που αντιμετώπισαν
 στη δουλειά τους. Οι έφηβοι αισθάνονται ότι παραμελούνται και ότι τα προβλήματά τους
 μένουν χωρίς απάντηση, λύση ή και στήριξη από τους μεγάλους.
Η άρνηση, η σιωπή, η αναβολή, η έλλειψη σεβασμού γεννούν προβλήματα
 που συσσωρεύονται και, όταν δεν αντιμετωπίζονται έγκαιρα και ουσιαστικά,
οδηγούν τους εφήβους σε παραπτωματική συμπεριφορά.
Ωστόσο, η επαγγελματική δραστηριότητα της μητέρας δεν είναι απειλητική
 για την ισορροπία και τη συνοχή της οικογένειας. Η εργαζόμενη μητέρα
ενισχύει οικονομικά την οικογένεια, αλλά και η ίδια μέσα από τη δουλειά της
αισθάνεται δραστήρια και πιο ολοκληρωμένη, κάτι που έχει θετική επίπτωση
και στην ισορροπημένη σχέση με τα παιδιά της.
Γονείς: όταν τα πράγματα… δεν πάνε καλά,ενημερωτικό
φυλλάδιο του ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2000

εικόνα Κείμενο 3 [Αχ αυτοί οι γονείς μας!]    









εικόνα
Quino, Μαφάλντα, αρ. 9, μτφρ. Κατερίνα Χριστοδούλου,
εκδ. Παρά Πέντε/Μέδουσα, 1991
Μαφάλντα

εικόναΚείμενο 4
Ο σκοπός των Παιδικών Χωριών SOS είναι να βοηθούν παιδιά που έχουν
 ανάγκη φροντίδας και προστασίας, γιατί έχουν βρεθεί μακριά από το φυσικό,

 οικογενειακό τους περιβάλλον, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να ξαναβρούν
 ένα μόνιμο σπίτι και να ζήσουν σε ένα περιβάλλον, το οποίο πλησιάζει το πλαίσιο 
της φυσικής οικογένειας.
Σε μία οικογένεια SOS ζουν μαζί έξι ως οκτώ παιδιά, αγόρια και κορίτσια
 διαφορετικών ηλικιών, που μεγαλώνουν μαζί σαν αδέλφια και φοιτούν στα τοπικά 
δημόσια σχολεία. Η επιλογή των παιδιών στα Παιδικά Χωριά γίνεται με 
αποκλειστικό κριτήριο την ανάγκη προστασίας τους, ανεξάρτητα από τη φυλή, 
την εθνικότητα ή τη θρησκεία τους.
Ένα Παιδικό Χωριό SOS αποτελείται από 15-20 σπίτια και κτίζεται κοντά σε 
κατοικημένες περιοχές αποτελώντας μέρος της περιφέρειας της πόλης, αλλά και μια 

γέφυρα προς την κοινωνία για τα παιδιά που ζουν σε αυτό.
Τα Παιδικά Χωριά SOS αναλαμβάνουν την ευθύνη των παιδιών από μικρή ηλικία, 
προσφέροντας συνεχή εκπαίδευση στα σχολεία της περιοχής, και τα 
καλύπτουν μέχρι την πλήρη κοινωνική και επαγγελματική τους αποκατάσταση.
 Μετά την ολοκλήρωση της βασικής τους εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια της
 μαθητείας τους σε ένα επάγγελμα ή των σπουδών τους, ζουν στη Στέγη Νέων,
 η οποία είναι το λογικά αναγκαίο συμπλήρωμα στην παιδαγωγική αντίληψη
 της φιλοσοφίας μας.http://www.sos-villages.gr
εικόνα


Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

εποχή του Μάρκ Τουαίην

Ο Σάμουελ Λάνγκχορν Κλέμενς (Samuel Langhorne Clemens, 30 Νοεμβρίου 183521 Απριλίου 1910), γνωστός κυρίως με το ψευδώνυμο Μαρκ Τουαίην, ήταν Αμερικανός συγγραφέας. Ανάμεσα στα πιό γνωστά βιβλία του είναι οι Περιπέτειες του Τομ Σώγιερ και οι Περιπέτειες του Χάκλμπερι Φιν.






Mark Twain by AF Bradley.jpg

Νεανικά χρόνια 

Ο Σάμουελ Λάνγκχορν Κλέμενς γεννήθηκε στο χωριό Φλόριντα της πολιτείας του Μιζούρι των Ηνωμένων Πολιτειών, γιος του Τζον και της Τζέην Κλέμενς. Σε ηλικία τεσσάρων ετών, η οικογένειά του μετακόμισε στην παραποτάμια πόλη Χάνιμπαλ, αναζητώντας καλύτερες οικονομικές συνθήκες. Η πόλη αυτή καθώς και οι κάτοικοί της, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του Τουαίην, τις Περιπέτειες του Τομ Σώγιερ (1876).

O Μαρκ Τουαίην σε ηλικία  15 ετών
Ο πατέρας του πέθανε το 1847 αφήνοντας στην οικογένεια αρκετά οικονομικά χρέη, γεγονός που ανάγκασε τον Τουαίην να εγκαταλείψει το σχολείο και να εργαστεί. Ο μεγαλύτερος αδελφός του Οράιον, ξεκίνησε το 1850 να εκδίδει μία εφημερίδα στην οποία ο Τουαίην δημοσίευε κατά διαστήματα κείμενά του. Παράλληλα πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια στο Σαιντ Λούις και τη Νέα Υόρκη εργαζόμενος ως τυπογράφος.
Αργότερα, εργάστηκε ως οδηγός ατμόπλοιου στον Μισσισσιπί, ένα επάγγελμα το οποίο ο ίδιος αναγνώρισε πως του πρόσφερε σημαντικές εμπειρίες, ενώ ήρθε σε επαφή με πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες. Ο Αμερικανικός Εμφύλιος πόλεμος σε συνδυασμό με την εμφάνιση των σιδηροδρόμων, είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί το εμπόριο μέσω ατμόπλοιων, γεγονός που ανάγκασε τον Τουαίην να αναζητήσει μία νέα επαγγελματική διέξοδο.
Ο Τουαίην απέφυγε την ανάμιξη του στον εμφύλιο και για ένα σύντομο διάστημα ανέλαβε το ρόλο ιδιαίτερου γραμματέα του αδελφού του, ο οποίος είχε διοριστεί γραμματέας του κυβερνήτη της Νεβάδα. Οι εμπειρίες τους στην αμερικανική Δύση, αποτέλεσαν τη βάση για το δεύτερο βιβλίο του Τουαίην, Roughing It (1872). Καθώς η θέση του ως ιδιαίτερος γραμματέας δεν ήταν θεσμοθετημένη και κατά συνέπεια δεν μπορούσε να αμοίβεται, το επόμενο διάστημα, εργάστηκε ως ανθρακωρύχος, χωρίς να σημειώσει ωστόσο ιδιαίτερη επιτυχία. Αργότερα ο ιδιοκτήτης της εφημερίδας Territorial Enterprise της Βιρτζίνια, του ανέθεσε την έκδοση της. Σε κείμενό του, στις 3 Φεβρουαρίου του 1863 χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ψευδώνυμο Μαρκ Τουαίν (Mark Twain). Αν και η προέλευσή του δεν είναι γνωστή με βεβαιότητα, η επικρατούσα άποψη είναι πως αποτελεί το ναυτικό παράγγελμα που σημαίνει δύο οργιές βάθος (3.7 μέτρα) και δήλωνε το όριο ασφαλούς πλευσης στα αβαθή των ποταμών.


Θεσσαλονίκη ,100 χρόνια από την απελευθέρωση

http://www.wow.gr/projects/thessaloniki/index.htm
Στον παραπάνω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε υλικό για την Θεσσαλονίκη.Ζητήστε χρονική περίοδο και μετά παρακάμψε την εισαγωγή και επιλέξτε το βίντεο που θέλετε.

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ηλεκτρομαγνήτης

Μαγνήτες και Ηλεκτρομαγνήτεςμαγνήτης και ηλεκτρομαγνήτης
Κλικ για εκτέλεση


5ο προσυνέδριο πληροφορικής 04-04-2013





το πάνω μέρος προβολής Βαλάντης-Σωτήρης



Σας ευχαριστώ πολύ για την άψογη δουλειά και παρουσίαση σας στο 5ο προσυνέδριο πληροφορικής Εύχομαι να παρακαλουθήσω από εδώ και πέρα τις εισηγήσεις σας  και σε άλλα συνέδρια με το  ρόλο του θεατή και όχι του δασκάλου.
Μπράβο .

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Αυτά που χάσαμε από την Κων/πολη





               Το Γαϊτανάκι της Ποίησης
                                
                                 21.03.2013



Εκδήλωση διοργανώθηκε στο Ζωγράφειο Λύκειο με αφορμή την Παγκόσμια  Ημέρα Ποίησης σε συνδιασμό με το έτος Καβάφη και τα 150 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Έλληνα ποιητή.

Στην εκδήλωση πήραν μέρος οι μαθητές του Ζωγραφείου, του λυκείου Άρτας και του δημοτικού των εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη.

Ο κ. Γιάννης Δεμιρτζόγλου ανοίγοντας την εκδήλωση ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και τόνισε ότι γιoρτάζουμε την μέρα της ποίησης μέσω αυτής της εκδήλωσης.

Η κ. Χασιώτη, παίρνοντας την σκυτάλη,εξήγησε γιατί η εκδήλωση ονομάστηκε το Γαϊτανάκι της Ποιήσης και έδωσε τον λόγο στους μαθητές.

Ανάμεσα στους μαθητές απήγγειλαν και οι εκπαιδευτικοί κάποια αποσπάσματα.

Ιδιαίτερη στιγμή ήταν η απαγγελία της συγγραφέα  κ. Πριοβόλου, η οποία έγραψε και ένα παραμύθι γι’αυτή την ξεχωριστή μέρα.

Ο κ. Γιάννης Πολυμενέρης συνόδευσε με τον μελωδικό ήχο του πιάνου τα αποσπάσματα των ποιημάτων.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του και ο κ. Γιωλτζόγλου ο οποιός απήγγειλε ένα ποιήμα του Καβάφη.

Πριν πέσει η αυλαία  της εκδήλωσης, τα τρία σχολεία τραγούδησαν μαζί υπό την συνοδεία του πιάνου.

Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στα παιδιά που πάσχουν από σύνδρομο Down γι’αυτό το λόγο προβλήθηκε ένα σχετικό ντοκιμαντέρ κατά την έναρξη της εκδήλωσης.


Τέταρτο Φεστιβάλ Χορωδιών του Ζωγραφείου
08.03.2013

Πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαρτίου 2013, στο Ζωγράφειο Λύκειο, το 4ο Φεστιβάλ Χορωδιών. Πλήθος κόσμου κατέκλεισε την αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου για να  παρακολουθήσει  την  συναυλία  που  ήταν αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες  με  αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.

Ο κ. Γ. Δεμιρτζόγλου συγκινημένος απηύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκόμενους και έδωσε την σκυτάλη στην Αγάπη Τριανταφυλλίδη και την Niki Kocamangil, οι οποίες άνοιξαν την συναυλία με ένα ρεσιτάλ μουσικής δωματίου.

Ο Πρόξενος κ. Β. Μαλιγκούδης απένειμε αναμνηστικά διπλώματα στα μέλη των χορωδιών καθώς και συμβολικά από ένα τριαντάφυλλο στις κοπέλες που πήραν μέρος στην εκδήλωση.
Η αίθουσα πλημμύρισε από τις μελωδικές φωνές των μαθητών και την ευρεία γκάμα μουσικών ειδών από τις πολυάριθμες χορωδίες πήραν μέρος από την Ελλάδα και την Πόλη.



Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Μουσείο Βλακανικών Πολέμων και επίσκεψη σε μελισσοκόμο

Τα έπιπλα έχουν έρθει από Γαλλία και Αυστρία και χρονολογούνται από το 1880.Υπάρχει καναπές ,επίχρυσος καθρέφτης,πορσελάνες για το μπάνιο,τραπεζαρία,κελάρι.Στην εικόνα φαίνεται πάνω στο τζάκι ρολόι του 1880 ,στο τοίχο υπα΄ρχουν εικόνες με τους γονείς του βασιλιά Κων/νου και μία φωτογραφία με τον Βενιζέλο σε νεαρή ηλικία.

Το  πρωτότυπο πρωτόκολλο παραχώρησης της Θεσ/νικης στους Έλληνες βρίσκεται στο Διοικητήριο Θεσ/νικης.Αυτό είναι αντίγραφο μεταφρασμένο από τα γαλλικά ,γλώσσα της διπλωματίας,


Απόψη από το κελάρι,το δωμάτιο που ήταν πιο δροσερό και εκεί φύλαγαν τα τρόφιμα .


Η τραπεζαρία για το υπηρετικό προσωπικό.



Πορσελάνη Φαγιάνς στο μπάνιο των κυριών του σπιτιού.



Σύνεργα του μελισσοκόμου


Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Φροντιστήριο Τραπεζούντας




τισ΄

απολυτήριο από το Φροντιστήριο Τραπεζούντας

Το Ελληνικόν Φροντιστήριον Τραπεζούντος, ή «Φάρος της Ανατολής» όπως χαρακτηρίστηκε, ήταν σχολείο της ελληνικής ομογένειας τηςΤραπεζούντας.
Το σχολείο αυτό άρχισε να λειτουργεί κατά τους πρώτους αιώνες της τουρκικής δουλείας δεν ήταν όμως σε περίοπτη τάξη πλην όμως ήταν το μοναδικό σ΄ όλη τη περιοχή. Με το χρόνο όμως άρχισε και η αναγνώρισή του όπου και ονομάστηκε Φροντιστήριο. Σ΄ αυτό συνετέλεσαν περισσότερο οι Ηγεμόνες τηςΜολδοβλαχίας Μουρούζες και Υψηλάντες όπου στις αρχές του 18ου αιώνα, ενθυμούμενοι την καταγωγή τους, άρχισαν να το επιχορηγούν οικονομικά για την γενικότερη ανύψωσή του. Το όνομα Φροντιστήριο φέρεται να έλαβε περί το 1682.
Στο ίδρυμα αυτό δίδαξαν από το 17ο αιώνα μεγάλοι δάσκαλοι του Γένους όπως ο Τραπεζούντιος Σεβαστός ΚυμινήτηςΣάββας ΤριανταφυλλίδηςΣάββας ΚωνσταντινίδηςΗρακλής Τριανταφυλλίδης, κ.ά. Με ιδιαίτερο διάταγμα του Βασιλέως Γεωργίου του Α΄, το ίδρυμα αυτό αναγωρίσθηκε και επίσημα ισότιμο ελληνικό Γυμνάσιο με τον τίτλο "Ελληνικόν Φροτιστήριον Τραπεζούντος".

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ
Η Παιδεία ήταν πολύ ανεπτυγμένη στον Πόντο. Παντού υπήρχαν σχολεία, τα οποία κρατούσαν ψηλά το πνευματικό επίπεδο του λαού.
Στα χωριά υπήρχαν δημοτικά σχολεία, στις κωμοπόλεις δημοτικά σχολεία και σχολαρχεία (ημιγυμνάσια) και στις πόλεις δημοτικά, ημιγυμνάσια και γυμνάσια. Η βασική εκπαίδευση γινόταν από το δημοτικό, η μέση εκπαίδευση από τα σχολαρχεία και η ανώτερη από τα γυμνάσια.
Το ανώτερο πνευματικό ίδρυμα του Πόντου ήταν το Φροντιστήριο Τραπεζούντας. Αυτό περιλάμβανε: α) κεντρικό δημοτικό σχολείο (4 τάξεις και 1 τάξη νηπιαγωγείου) β) σχολαρχείο και γ) γυμνάσιο. Μεγάλο ίδρυμα μετά απ’  αυτό ήταν το ελληνικό Φροντιστήριο Αργυρούπολης, το οποίο είχε 3/τάξιο γυμνάσιο. Μεγάλοι ευεργέτες του Φροντιστηρίου Τραπεζούντας ήταν οι ποντιακής καταγωγής ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας Υψηλάντες και Μουρούζηδες.
Τα σχολεία του Πόντου, όπως και τα μοναστήρια, στέγαζαν πλούσιες βιβλιοθήκες. Διέσωσαν πολλά αρχαία και βυζαντινά χειρόγραφα. Το 1873 στη μονή της Παναγίας Σουμελά ανακαλύφθηκε το πρώτο χειρόγραφο του έπους του Διγενή Ακρίτα. Τα σχολεία και οι μονές καλλιέργησαν την ελληνική παράδοση, γλώσσα και θρησκεία. Οι ιστορικές μονές του Πόντου έπαιζαν και ρόλο «κρυφού σχολείου».
Τον 11ο, 13ο και 14ο αι. η Τραπεζούντα ήταν κέντρο επιστημών στα Μαθηματικά και στην Αστρονομία. Από τον Πόντο προέρχονται μεγάλοι πνευματικοί άνθρωποι. Μεγάλο ήταν το πολιτιστικό έργο του ελληνιστή βασιλιά Μιθριδάτη ΣΤ΄(120-63 π.Χ.). Σπουδαία είναι τα έργα του Μ. Βασιλείου και του αδερφού του Γρηγ. Νύσσης τον 4ο αι. μ.Χ.
Οι μαθητές του Πόντου παρακολουθούσαν 8ωρη και 6ωρη καθημερινή διδασκαλία, εκτός Σαββάτου. Τα κείμενα των σχολικών βιβλίων ήταν στην καθαρεύουσα. Η δημοτική ήταν μόνο στα νηπιαγωγεία και στην Α΄δημοτικού. Η διάρκεια του σχολ. έτους ήταν 10μηνη (από 1/9-30/6 του επόμενου χρόνου). Οι μαθητές εγγράφονταν στις ανώτερες σχολές χωρίς εξετάσεις. Οι μαθητές διδάσκονταν τα Νέα, Αρχαία, Ιστορία, Φιλοσοφία Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Μαθηματικά, Θρησκευτικά, Λατινικά, Τούρκικα, Αγγλικά, Γαλλικά, Φυσική, Ωδική, Καλλιγραφία, Λογική κ.ά.
Το 1914 στις 11 πόλεις και 1054 χωριά του Πόντου υπήρχαν: 1047 δημοτικά, 7 ημιγυμνάσια, 3 γυμνάσια, 1459 ιερείς, 1139 ναοί, 22 μοναστήρια, 1300 περίπου δάσκαλοι και καθηγητές, 75.953 μαθητές, 2 νοσοκομεία και 37 φιλανθρωπικοί σύλλογοι.





Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

25η Μαρτίου

Ευχαριστούμε τον κ.Κεραμάρη για την μουσική διδασκαλία ,τον κ.Αγγελόπουλο  για την θεατρική σκηνοθεσία,την κ.Μασμανίδου Φανή για την διδασκαλία των χορευτικών.
Την επιλογή των κειμένων και των τραγουδιών για το θεατρικό δρώμενο έκανε η δασκάλα της τάξης .
Ακόμη  θα ήθελα προσωπικά να ευχαριστήσω τον Νίκο και  τον Χρήστο ,που ήταν στα κρουστά και συνόδευσαν υπέροχα στα μουσικά αλλά και στα αφηγηματικά μέρη του  θεατρικού δρώμενου ,τον Χρήστο που και άρρωστος έπαιξε  και βέβαια τους γονείς που αμέσως μόλις το ζητήσαμε  βοήθησαν ώστε  να γίνει η προβολή  με τις σκιές ,πάνω στο οποίο βασιζόταν όλη η παρουσίαση.
Το αποτέλεσμα είναι ομαδικό  και γι' αυτό είναι και καλό.














Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Ederlezi..



Η μουσική που ακούγεται με τις Σουλιώτισσες είναι του σπουδαίου Σέρβου μουσικοσυνθέτη Bregovic. Μπράβο που για μια ακόμη φορά δουλέψατε όλοι μαζί για να δώσετε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα.Σας ευχαριστώ πολύ όλους και όλες .Στην μουσική επένδυση της γιορτής πρέπει να πω ένα μπράβο στον Νίκο και τον Χρήστο.

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Faraday και απόκριες;



Αρχείο:Faraday.jpg(1791-1867)

Λοιπόν , ο Faraday ήθελε να γίνει επιστήμονας από μκρός .Το μόνο που έκανε: παρακολουθούσε τον κόσμο γύρω του αλλά επηρεασμένος και από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. Στο τέλος μετά από πολλά πειράματα  ανακάλυψε τον ηλεκτρομαγνητισμό.

Κύκλωμα παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποίησε ο Μάικλ Φαραντέι στη μελέτη της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής.

Είστε υπέροχα παιδιά,παρόλο κάνατε πάρτυ ασχοληθήκατε και με την φυσική .Νομίζω ότι είμαι πολύ τυχερή που είμαι μαζί σας  . Ενημερώθηκε και η ιστοσελίδα.
http://blogs.sch.gr/papasime/

Από Τρίτη πρόβες για την 25η Μαρτίου .Η γιορτή της επετείου είναι την Παρασκευή.
Να περνάτε καλά .

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Μικρός Νικόλας:Το ποδόσφαιρο


Για την  ομάδα του ποδοσφαίρου που μου έχετε κάνει βρήκα την  ταινία με τον Μικρό Νικόλα.Όλο το σχολείο περιμένει να σας δει.