Το υλικό και οι πληροφορίες που αναρτώνται στην παρούσα ιστοσελίδα αποσκοπούν στην ενημέρωση και επικοινωνία της σχολικής κοινότητας, χωρίς καμία πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης.
Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018
Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018
Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018
Μουσείο σιδηροδρόμου Θεσ/νικης 23-11-2018
Το ταξίδι αρχίζει...
Μέσα από την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Σιδηροδρόμου γυρίσαμε πίσω στην Οθωμανική Αυτοκρατορία,που το ιστορικό τρένο του Οριέντ Εξπρές ,έφτανε και στη Θεσσαλονίκη. 
Στο φανό πλησίαζε ο υπάλληλος για να βάλει το κεράκι ,να καθαρίσει τα τζαμάκια ή να αλλάξει την τροχιά του τρένου.Τέτοιοι φανοί υπήρχαν και χειροκίνητοι.Σε ένα βαγόνι είδαμε την θέση που ήταν πάνω και πίσω,για τον υπεύθυνο να ενημερώσει τον οδηγό αν σταμάτησε το τρένο για να μπει το χειρόφρενο.Ακόμα είδαμε πώς γύριζαν τα βαγόνια.
Με αυτό το βαγόνι πηγαίναν οι εργάτες του Σιδηροδρόμου να κάνουν τις επισκευές ,όπου χρειαζόταν .Αργότερα αντικαταστάθηκε με ντιζελοκίνητο βαγόνι.
Το Μουσείο στηρίζεται στην εθελοντική εργασία.Τα εκθέματα συγκεντρώθηκαν από όλη την Ελλάδα με το μεράκι των ανθρώπων που αγαπούν το Σιδηρόδρομο.Συντηρούν το χώρο από το εισιτήριο που έχουν για είσοδο στο χώρο.
Οι εθελόντριες που μας παρουσίασαν το Μουσείο ,ήταν φοιτήτριες της Αρχιτεκτονικής για την δράση Open House.Το Open House είναι ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς για την ανάδειξη και προώθηση της αρχιτεκτονικής. Η ιδέα ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα διαδόθηκε σε πολλές πόλεις ανά την υφήλιο. Η δράση Open House προσκαλεί το ευρύ κοινό να εξερευνήσει και να κατανοήσει την αξία της αρχιτεκτονικής. Κάθε χρόνο για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια και την αρχιτεκτονική της
Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018
Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018
Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018
Διατροφή στην αρχαία Ελλάδα
Η διατροφή στην αρχαία Ελλάδα είναι ότι ονομάζουμε σήμερα υγιεινή διατροφή.Οι Έλληνες
έτρωγαν αυγά,τυρί ,λαχανικά και άφθονα φρούτα .Σπάνια έτρωγαν κρέας (λαγούς,ελάφια
και αγριογούρουνα)
Το κύριο γεύμα: Τρώγαν λίγο στο πρωινό τους,ψωμί
βουτηγμένο σε κρασί.Κρατούσαν την όρεξή τους για το κύριο γεύμα.Στα συμπόσια συγκεντρώνονταν
και διασκέδαζαν οι άντρες.Οι γυναίκες και τα παιδιά τρώνε σε ξεχωριστά δωμάτια
,εκτός αν πρόκειται για οικογενειακή συγκέντρωση.
Κάθε γεύμα
αποτελείται από πολλά και διάφορα πιάτα:ψάρια,κρέας, τυριά,καρπούς,λαχανικά και
γλυκά.Μετά το τέλος του συμποσίου ακολουθούν συζητήσεις.
Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018
ΚΠΑ -εκπαίδευση
Άρθρο 16
2. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσικήαγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και
υπεύθυνους πολίτες.
3. Τα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα.
4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
Για άτομα με ειδικές ανάγκες
ΦΕΚ Α~ 78/14.03.2000 ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ.2817/2000Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Άρθρο 1
Έννοια, σκοπός και καθεστώς
1. Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά την έννοια του παρόντος, θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική
δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνι-
κών ιδιαιτεροτήτων.
2. Στα άτομα αυτά περιλαμβάνονται όσοι:
α) Έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα.
β) Έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι).
γ) Έχουν σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα ή προβλήματα υγείας.
δ) Έχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας.
ε) Έχουν ειδικές δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία.
στ) Έχουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες
διαταραχές ανάπτυξης.
3. Στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες περιλαμβάνονται επίσης πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλι-
κίας που δεν ανήκουν σε μία από τις προηγούμενες περιπτώσεις, αλλά έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική προ-
σέγγιση και φροντίδα για ορισμένη περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.
Οι μαθητές για τους οποίους δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις των παραγράφων 2 και 3, καθώς και οι μαθητές που
για μόνο το λόγο ότι η μητρική τους γλώσσα δεν είναι ελληνική, εμφανίζουν μειωμένη σχολική επίδοση, δεν θεωρού-
νται άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
[…]
6. Στα άτομα που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται ειδική εκπαίδευση, η οποία στο πλαίσιο των σκοπών
της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης επιδιώκει ιδιαίτερα:
α) την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους,
β) τη βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή επανένταξή τους στο κοινό εκπαι-
δευτικό σύστημα και η συμβίωση με το κοινωνικό σύνολο,
γ) την επαγγελματική τους κατάρτιση και τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία,
δ) την αλληλοαποδοχή τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.
7. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων λαμβάνονται μέτρα και παρέχονται υπηρεσίες στα παραπάνω άτομα ηλικίας
έως 22 ετών σε όλες τις τάξεις των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται ιδίως η κατάρτιση και εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας, η χρησιμοποίηση διδακτικού υλικού και η χορήγηση οργάνων και λοιπού ειδικού εξοπλισμού και γενικά κάθε είδους διευκολύνσεις και εργονομικές διευθετήσεις. Στις υπηρεσίες περιλαμβάνονται ιδίως η διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των ατόμων με ειδικές ανάγκες, η αξιολόγηση, η παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, η φυσικοθεραπεία, η εργοθεραπεία, η αγωγή λόγου, η κοινωνική και συμβουλευτική εργασία, η μεταφορά και η μετακίνηση και κάθε άλλο μέτρο ή υπηρεσία που υποστηρίζουν την ισότιμη μεταχείριση των ατόμων με ειδικές ανάγκες: Όπου στις διατάξεις του παρόντος αναφέρεται διάγνωση, νοείται η διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018
Μαθηματικά-γλώσσα 12-11-2018
Διατροφή Γλώσσα http://anoixtosxoleio.weebly.com/deltaiotaalphataurhoomicronphi942.html#.W-XZCdX7TIU αριθμητικά http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/621/4006,17973/
Εφαρμογή 1η
Σε ένα πάρτι υπάρχει γλυκό μηλόπιτα σε ταψιά. Κάθε μερίδα γλυκού είναι το
![]()
Λύση
Ξέρουμε ότι οι μερίδες που έφαγαν όλοι είναι 31 (αν ο καθένας έφαγε μόνο μία μερίδα). Αφού η μία μερίδα είναι το
![]() ![]()
Αφού το ένα ταψί είναι
![]() ![]() ![]() ![]()
Απάντηση: Καταναλώθηκαν
![]() ![]()
Εφαρμογή 2η
Να μετατρέψετε το μεικτό αριθμό
![]()
Λύση
Το κλάσμα που υπάρχει στο μεικτό αριθμό δηλώνει ότι κάθε ακέραιη μονάδα έχει χωριστεί σε έκτα, είναι δηλαδή ίση με
![]() ![]() ![]() ![]()
Απάντηση: Ο μεικτός αριθμός
![]() ![]()
Eρωτήσεις για αυτοέλεγχο και συζήτηση
Στο κεφάλαιο αυτό συναντήσαμε τους όρους κλάσμα, αριθμητής, παρονομαστής, κλασματική μονάδα, κλάσμα μικρότερο, ίσο ή μεγαλύτερο από το 1 και μεικτός αριθμός. Εξήγησε καθέναν από τους όρους αυτούς με ένα παράδειγμα.
| ||||||||||||||||||||
|
Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018
εργασία για το έπος του 1940-γράφω ότι άκουσα στην τάξη
Ευχαριστούμε πολύ για τα γεύματα του πρωινού ,που έφεραν στην τάξη :η Σοφία,ο Θέμης(δύο φορές),ο Σάββας,η Σίσσυ,η Χριστίνα.
Το έπος… του 1940( Σοφία και Θανάσης)
Στην τάξη μας μιλήσαμε για το Έπος του 40,την εποχή του Β΄παγκόσμιου
πολέμου.
Το πιο ανατριχιαστικό πράγμα
που άκουσα ήταν για το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς,που εκεί γινόταν
εκκαθαρίσεις λαών που δεν ανήκαν στην Αρία Φυλή.Τους έβαζαν να σκάβουν,να δουλεύουν
συνέχεια και στο τέλος να εξοντώνονται με τον πιο ανατριχιαστικό τρόπο,τους έκαιγαν
σε φούρνους ή τους θανάτωναν στο θάλαμο αερίων.
Ακόμα ,διαβάσαμε τον Μεγάλο
Περίπατο του Πέτρου.Στο βιβλίο ο Πέτρος είναι ένα αγόρι ,που ζει την 27η
Οκτωβρίου 1940 .
Ο Πέτρος ασχολείται με τα
ζουζούνια του ,που έχει ως κατοικίδια αλλά μετά την έναρξη του πολέμου δεν θέλει
να είναι φυλακισμένα και τα αφήνει ελεύθερα σε διπλανό οικόπεδο.Οι σειρήνες βουίζουν,τα
φορτηγά φεύγουν για το μέτωπο μαζί με στρατιώτες ,όπως και ο θείος Άγγελος.Η
μαμά του δεν μιλάει ,κοιτάει συνέχεια τα λιγοστά τρόφιμα που έχει το σπίτι.Η ζωή
τους έχει αλλάξει από το Όχι του 40.
Στο
απόσπασμα του Μπεράτη ,ο ήρωας έφτασε για να παρουσιαστεί στο μέτωπο.Η ανηφόρα
στο βουνό του έκοβε την ανάσα.Περπατούσε συνέχεια μη μπορώντας να σταματήσει,αφού
είχε την αίσθηση του καθήκοντος.Τον καιρό εκείνο
όλα τα βιβλία ανεξάρτητου είδος κυκλοφορούσαν από χέρι σε χέρι, σε όχι και τόσο
ικανοποιητική κατάσταση, γιατί ήταν φθαρμένα, παλιά. Το μόνο που μοιράζονταν
ήταν η ψυχή του ανθρώπου και μαζί με αυτή ότι την έτρεφε…
Στους δρόμους της Αθήνας, υπήρχαν πολλοί
νεκροί, τον καιρό εκείνο, έμοιαζαν με απλά εμπόδια που απλά είναι στημένα και
προσπαθείς να τα προσπεράσεις… όταν έδινες φαγητό στα παιδιά, και αυτά σε
κοιτούσαν με αυτό το βλέμμα, δεν ήξερες εκείνη την στιγμή αν θα έτρωγαν το ίδιο
σου το χέρι ή αυτό που τους έδινες.
Να τώρα που κάθομαι σε αυτό το δωμάτιο
με τους τέσσερις τοίχους, τακτοποιώ όλα μου τα βιβλία. Η μαμά λέει να τα βάζω
δίπλα από το κρεβάτι μου, φτιάχνοντας μια ψηλή στοίβα γιατί τα χρήματα μας δεν
φτάνουν για να αγοράσουμε ένα μικρό κομοδίνο…
Χωρίς αυτούς τους ποιητές, τους
πολυαγαπημένους μάλιστα στην κυρία μου, ακόμα θα ζούσαμε σε ένα απόλυτο χάος,
και εννοώ αυτούς τους τρεις πολύ σημαντικούς ανθρώπους, τον Σεφέρη, τον Καβάφη
και τον Καρυωτάκη.
Ο Σεφέρης σαν διαπραγματευτής που ήταν
εκείνη την εποχή, ήξερε καλά πως ο πόλεμος έφτανε και σε εμάς, στην χώρα μας,
και θα μας κατέστρεφε αλλά επίσης ήξερε πως αυτό ήταν πολύ λίγο για να γράψει
ποιήματα τα οποία θα ήταν τόσο αποκαλυπτικά.
Τον καιρό που υπήρχε πόλεμος , όλη η
Ελλάδα πέρασε στιγμές απόλυτης φτώχειας, όλες οι γυναίκες με τα σακιά μάζευαν
ότι έβρισκαν, ότι μπορούσαν, τα παιδιά τις περισσότερες φορές δεν πήγαιναν
σχολείο, αλλά όσες πήγαιναν, πήγαιναν ξυπόλυτα και λασπωμένα, για τον λόγο πως
συνέχεια έβρεχε και όλα γέμιζαν λάσπες και νερά.
Όλοι οι στρατιώτες έφευγαν για τον πόλεμο
αφήνοντας πίσω τους συντρίμμια και συγκινημένα πρόσωπα. Εκείνη την ώρα όσοι
έμεναν πίσω απλά εύχονταν να μην πάθει τίποτα αυτός που έστελναν, είτε ήταν
γιος, είτε αδερφός ή πατέρας…. Τέτοιες σκέψεις επικρατούσαν στο μυαλό όλων….!Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018
Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018
ιστορία δάσκαλοι του γένους
βιβλίο
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F114/744/4869,22234/
http://www.greek-language.gr/digitalResources/literature/education/greek_history/index.html?subpoint=58#prettyPhoto
Κοσμάς ο Αιτωλός
https://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/o-agios-kosmas-o-aitolos-kai-oi-didaches-tou-vinteo-2/
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?400
Κοραής
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?200
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?100
Βελεστινλής
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?100
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F114/744/4869,22234/
http://www.greek-language.gr/digitalResources/literature/education/greek_history/index.html?subpoint=58#prettyPhoto
Κοσμάς ο Αιτωλός
https://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/o-agios-kosmas-o-aitolos-kai-oi-didaches-tou-vinteo-2/
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?400
Κοραής
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?200
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?100
Βελεστινλής
http://www.ime.gr/chronos/11/tgr/gr/frameset.html?100
Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018
Μαθηματικά
παραγοντοποίηση
http://www.teacherled.com/resources/primefactors/primefactorload.html
πολλαπλάσια για ΕΚΠ
https://www.mathsisfun.com/least-common-multiple.html
παιχνίδι για ΕΚΠ
http://www.teacherled.com/resources/vennmultiples/vennmultipleload.html
διαδραστικά για ΕΚΠ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM101/467/3096,12424/
Ασκήσεις για να τις κάνετε και εσείς.Τις έχουμε κάνει στην τάξη:Προσπαθήστε και μόνοι /ες σας.
για στρογγυλοποίηση
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/5419
ΜΚΔ :το πρόβλημα με τα ζαχαρωτά
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3735
κριτήρια διαιρετότητας
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3727
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3760
Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018
φυσική
προσομοίωση
http://phet.colorado.edu/sims/mass-spring-lab/mass-spring-lab_el.html
http://daskalosa.eu/physics_e/index.html
παιχνίδι τριβής
https://pbskids.org/sid/funwithfriction.html
πειράματα τριβής
http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/software/yliko/trivi.pdf
φωτόδεντρο μηχανική
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8459
ατμοσφαιρική πίεση
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/959
Για το μάθημα της γλώσσας -η ονομασία των οδών στα Λαγυνά
Οδός Αποστόλου Παύλου
Τα
αρχαιολογικά ίχνη της δράσης του Αποστόλου Παύλου στη Μακεδονία
Μελέτη του
επ. καθηγητή Μ. Γκουτζιούδη
Στη δεύτερη αποστολική περιοδεία του Αποστόλου Παύλου
και το πέρασμά του στην Ελλάδα για τη διάδοση του Χριστιανισμού βασίζονται
διαδρομές θρησκευτικού ενδιαφέροντος που ακολουθούν χιλιάδες πιστοί. Τα
περισσότερα όμως από τα μνημεία, τα οποία έχουν συνδεθεί με τη δράση του
Αποστόλου Παύλου δεν αποτελούν αρχαιολογική μαρτυρία, αλλά τοπικές παραδόσεις.
Τα μνημεία από την περίοδο των ιεραποστολικών ταξιδιών του που σώζονται είναι
ελάχιστα.
Στις περιοχές, τις οποίες επισκέφθηκε ο Απόστολος
Παύλος, αναπτύχθηκαν χριστιανικές κοινότητες και αργότερα ανεγέρθηκαν σημαντικά
βυζαντινά μνημεία, τα οποία συχνά παρουσιάζονται σε ταξιδιωτικούς οδηγούς, αν
και είναι πολύ μεταγενέστερα και τα περισσότερα από αυτά δεν συνδέονται με τη
δράση του.
Για
την πορεία του Αποστόλου Παύλου και της ομάδας του και τις περιοχές που
επισκέφθηκαν, στο τμήμα της έρευνας με θέμα «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου.
Ακολουθώντας τα «αρχαιολογικά ίχνη της δράσης του στη Μακεδονία»» ο επίκουρος
καθηγητής του ΑΠΘ διατυπώνει τα παρακάτω συμπεράσματα:
—Νεάπολη (σημερινή Καβάλα): Η
ιεραποστολική ομάδα αποβιβάστηκε στη Νεάπολη και από εκεί κατευθύνθηκε στους
Φιλίππους μέσω της Εγνατίας Οδού που ένωνε το Δυρράχιο με το Βυζάντιο και
κατασκευάστηκε το 146-120 π.Χ.
Στον κόμβο της σύγχρονης
Εγνατίας Οδού, κάτω από τη Μονή του Αγίου Σίλα, έχουν ανακαλυφθεί και στις δύο
πλευρές της τμήματα της αρχαίας οδού. Ένα άλλο τμήμα της Εγνατίας Οδού περνάει
από τη βόρεια πλευρά της αρχαίας αγοράς των Φιλίππων.
Σύμφωνα με κάποια παράδοση, το
σημείο στο οποίο αποβιβάστηκε ο Παύλος και οι σύνοδοί είναι ο ιερός ναός του
Αγίου Νικολάου, κοντά στο λιμάνι της Καβάλας. Στο σημείο πίσω από το ναό
υπάρχει ένα σύγχρονο βήμα του Αποστόλου Παύλου σε ανάμνηση της έλευσης του
μηνύματος του Ευαγγελίου για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό έδαφος (49-50μ.Χ.).
— Φίλιπποι: Ήταν η σημαντικότερη
πόλη της συγκεκριμένης περιοχής της Μακεδονίας, σύμφωνα με τις Πράξεις των
Αποστόλων.
Αμφίπολη:
Στο κείμενο των Πράξεων 17:1 η αφήγηση δεν διατηρεί το α’ πληθυντικό, γεγονός
που δείχνει ότι ο Λουκάς έμεινε στους Φιλίππους και ότι ο Παύλος με τον Σίλα
και τον Τιμόθεο προχώρησαν στην Αμφίπολη, που ήταν τότε σημαντικός σταθμός της
Εγνατίας Οδού. Για την Αμφίπολη, το κείμενο των Πράξεων δεν αναφέρει τίποτα.
— Απολλωνία: Είναι η
επόμενη περιοχή που αναφέρεται στις Πράξεις χωρίς καμία πληροφορία. Έξω από την
Απολλωνία υπάρχει ένα βήμα, όπου κατά την παράδοση υποδεικνύει το σημείο απ’
όπου πέρασε ο Παύλος ακολουθώντας την Εγνατία Οδό.
Το
2011 ιδρύθηκε έξω από το χωριό Λαγυνά το λεγόμενο προσκύνημα του Αποστόλου
Παύλου. Το σύγχρονο αυτό προσκύνημα ανήκει στη Μητρόπολη Λαγκαδά και βρίσκεται
στον επαρχιακό δρόμο σε σημείο της αρχαίας Εγνατίας Οδού, όπου κατά την
παράδοση πέρασε ο Παύλος ερχόμενος στη Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με το κείμενο των
Πράξεων ο Παύλος πέρασε χωρίς να σταματήσει στην Αμφίπολη και στην Απολλωνία,
επειδή βιαζόταν να φτάσει στη Θεσσαλονίκη όπου υπήρχε Συναγωγή Ιουδαίων,
αναφέρεται στη μελέτη του επίκουρου καθηγητή του ΑΠΘ.
οδός Αγίας Αικατερίνης
Η Αγία Αικατερίνη ή Αικατερίνη
της Αλεξάνδρειας, γνωστή και ως Μεγαλομάρτυς Αγία Αικατερίνη και
κατά τους υμνολόγους της Ορθόδοξης Εκκλησίας Αικατερίνα (282 - 305), ήταν μία από τους
Μεγαλομάρτυρες της Ορθοδοξίας, που έμεινε ακλόνητη στα πιστεύω της παρά τις
πιέσεις και τα βασανιστήρια που υπέστη, κατά τον πρώιμο 4ο αιώνα.
Έζησε επί εποχής Μαξιμίνου, απόλυτου άρχοντα
της Αιγύπτου, ιδιαίτερου χριστιανομάχου και ότι ήταν βασιλικού γένους, ούσα
κόρη του αριστοκράτη τότε Κώνστα. Έτυχε μεγάλης μόρφωσης και ήταν κάτοχος της
λατινικής γλώσσας και της ελληνικής φιλολογίας. Σπούδασε φιλοσοφία και ρητορική
και πολλές ξένες γλώσσες της εποχής της. Από νεαρή ηλικία προσελκύσθηκε από την
χριστιανική διδασκαλία την οποία μελέτησε και αφού ασπάσθηκε τον Χριστιανισμό,
εργάσθηκε με έντονη δράση και ενθουσιασμό για την διάδοσή του επιτυγχάνοντας
πολλά χάριν της ρητορικής της δεινότητας και των πολλών γνώσεών της. Την
Αικατερίνη όμως εκτός της σοφίας και των αρετών της, την διέκρινε και το σπάνιο
κάλλος της μορφής της. Λέγεται ότι στην ηλικία των 18 ετών επισκέφτηκε τον
Ρωμαίο αυτοκράτορα, ο οποίος ήταν πιθανόν ο Μαξιμίνος Β ή ο Μαξέντιος, και προσπάθησε να τον πείσει για το ότι ήταν
εσφαλμένοι οι διωγμοί που διεξήγε κατά των Χριστιανών. Πέτυχε όμως να μεταστρέψει στον
Χριστιανισμό την γυναίκα του αυτοκράτορα.
Σύμφωνα με τους θρύλους (παράδοση) και τα Συναξάρια της Αγίας Αικατερίνης, όταν πληροφορήθηκε ο
Αυτοκράτορας Μαξιμίνοςόσα διαδίδονταν περί των ιδεών της και
του τρόπου της ζωής της Αγίας, ανέθεσε σε πενήντα ή κατ΄ άλλους σε εκατόν
πενήντα περίφημους ρήτορες, (ο αριθμός εξ αντιθέτου χαρακτηρίζει την ρητορική
δεινότητα της Αγίας), να συζητήσουν μαζί της προκειμένου να της αποδείξουν το
αβάσιμο και στρεβλό των ιδεών (δοξασιών) της. Αποτέλεσμα όμως υπήρξε το
αντίθετο. Η Αικατερίνη με την κομψότητα του λόγου της και των επιχειρημάτων της
«εφήμωσε λαμπρώς τους κομψούς των ασεβών, του πνεύματος την μαχαίραν»
(κατά το απολυτίκιο της Αγίας). Αλλά ακόμη και τα σοφά της
επιχειρήματα, με την πειστική ανάπτυξη των ιδεών της, κατάφεραν να
προσηλυτίσουν αυτούς οι οποίοι τελικά ασπάσθηκαν τον Χριστιανισμό. Όταν ο Αυτοκράτορας έμαθε το
αποτέλεσμα οργίσθηκε τόσο που διέταξε την θανατική καταδίκη όλων στη πυρά στο
μέσον της πόλης την δε Αικατερίνη σε μαρτύρια μέχρι θανάτου της.
Στην αρχική φυλάκιση η νεαρή Αγία υπέμεινε τις πιέσεις
και τις κακουχίες με θάρρος και υπομονή που αντλούσε από την δύναμη της βαθιάς
της πίστης. Όταν στη συνέχεια έμαθε η Αυγούστα Φαυστίνα τον λόγο της καταδίκης της Αγίας
θαύμασε την καρτερικότητά της και ζήτησε να την επισκεφθεί η οποία και έγινε με
συνοδεία 200 στρατιωτών υπό τον Φρούραρχο Πορφυρίωνα ή Πορφύριο οι οποίοι
τελικά κατηχήθηκαν στη νέα θρησκεία. Τότε ο Αυτοκράτορας διέταξε τον αποκεφαλισμό της
Φαυστίνας και της ακολουθίας της και την τελική πλέον εκτέλεση της Αγίας. Μέσον
θανάτωσης ήταν ο "Τροχός βασανιστηρίων" που έμοιαζε με
τροχό η περιφέρεια του οποίου έφερε καρφιά (ήλους) που ετίθετο σε κίνηση με
σχοινιά και τροχαλίες πλησιάζοντας αργά το ιστάμενα δεμένο σώμα του καταδίκου)
με συνέπεια τις αρχικές εκδορές μέχρι διαμελισμού. Ο θρύλος στο σημείο αυτό
αναφέρει πως τα καρφιά του τροχού όταν πλησίασαν το σώμα της Αγίας αυτά ένα-ένα
αποσπόταν ή θραυόταν. Κατ΄ άλλο θρύλο ο εν λόγω τροχός πριν πλησιάσει το σώμα
της Αγίας διαλύθηκε "στα εξ ων συνετέθη". Έτσι και
αποφασίσθηκε τελικά ο αποκεφαλισμός της Αγίας που όταν συνέβη αυτός οι
παριστάμενοι αντιλήφθηκαν να ρέει γάλα αντί αίμα.
Σύμφωνα με μια άλλη ακόμη εκδοχή του θρύλου, έχοντας
απορρίψει η Αικατερίνη πολλές γαμήλιες προτάσεις, ανέβηκε στους ουρανούς κατά
τη διάρκεια οράματος και μνηστεύθηκε τον Χριστό από την Παρθένο Μαρία —το αρχαίο θέμα του μυστικού γάμου με μια
θεότητα που είναι σύνηθες στην εκστατική μυθολογία της ανατολικής Μεσογείου και της Μικράς Ασίας.
Ιερά λείψανα όμως της Αγίας Αικατερίνης της
Μεγαλομάρτυρος φέρονται να επιδεικνύονται από τα μέσα του 11ου αιώνα και στη νορμανδική πόλη Ρουάν,
όπου κατά τους καθολικούς τα έφερε εκεί περί το 1027 ο ερημίτης
μοναχός Συμεών.
Εγνατία οδός(http://www.egnatia.eu/page/default.asp?la=1&id=23)
Στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ένας από τους δύο σημαντικότερους δρόμους που
κατέληγαν στην πρωτεύουσα Ρώμη ήταν η via Εγνατία, υπερπόντια προέκταση της via
Τραϊόνα διαμέσου του λιμένα της Γναφιάς, που διέσχιζε την Ελλάδα μέχρι τον
ποταμό Έβρο. Η Εγνατία περνούσε από το Δυρράχιο, το Λυχνιδό, την Ηράκλεια,
την Πέλλα, τη θεσσαλονίκη, την Αμφίπολη, τους Φιλίππους, το Τόπειρο, την
Μαξιμιανούπολη και την Τραϊανούπολη.
Η Εγνατία κατασκευάστηκε μεταξύ του 146-120 π.Χ., πάνω στα ίχνη ενός αρχαίου, προ Ρωμαϊκού δρόμου που εκτείνονταν ανάμεσα στις Αδριατικές χώρες και στο Αιγαίο. Αργότερα, κατασκευάστηκε η επέκτασή της από τον Έβρο στο Βυζάντιο και τελικά το όνομα ΕΓΝΑΤΙΑ δόθηκε σε όλο το δρόμο, από την Ρώμη μέχρι την Κωνσταντινούπολη, προς τιμή του Ρωμαίου ανθύπατου Γναίου Εγνάτιου που την κατασκεύασε.
Η πρώτη ρητή μνεία για την via Εγνατία βρίσκεται στο έργο του γεωγράφου Στράβωνα, μεταξύ των ετών 40 π. Χ. και 10 μ. Χ., ενώ , κάποια χρόνια πριν, το έτος 59/58 π. Χ., υπάρχει στο έργο του Κικέρωνα, σαφής αναφορά στη via militaris (στρατιωτική οδό), η οποία έφτανε στη Θεσσαλονίκη και την οποία ο μεγάλος ρήτορας χρησιμοποίησε για να προσεγγίσει την πόλη. Χρήση της via Εγνατία, στο τμήμα της από τη Νεάπολη (σημερινή Καβάλα) έως τη Θεσσαλο-νίκη, έκανε επίσης ο Απόστολος Παύλος, γύρω στο έτος 40 μ.Χ., κατά το ταξίδι του προς την Ελλάδα.
Η via Εγνατία υπήρξε μία ευρωπαϊκών προδιαγραφών οδός. Οδόστρωμα, σηματοδότηση, κατασκευή στρατοπέδων, σταθμών και αλλαγών ίππων, γέφυρες, είσοδοι σε πόλεις και εσωτερικές διαδρομές, εμφάνιζαν μία μεγάλη ομοιογένεια, είτε επρόκειτο για δρόμο στην Βρετανία, είτε στην Ιταλία, είτε στην Ισπανία ή στην Ελλάδα. Η κατασκευή της ήταν σύμφωνη με τις προδιαγραφές των άλλων οδών και μπορεί να συνοψιστεί στο χωρίο του Στράβωνα, κατά το οποίο οι Ρωμαίοι «έκοβαν λόφους και δημιουργούσαν ήπιες οδικές κλίσεις, προκειμένου να διέρχονται με ευκολία οι αρμάμαξες», δηλαδή τα βαριά μεταφορικά μέσα της εποχής.
Το ελάχιστο πλάτος της via Εγνατία ήταν 10 ρωμαϊκοί πόδες (περίπου 3 μέτρα) το οποίο μεγάλωνε όταν διερχόταν μέσα από μεγάλες πόλεις και ξεπερνούσε τα 5 μέτρα.
Τα Ρωμαϊκά οδοιπορικά μάς δίνουν πληροφορίες για τις αποστάσεις μεταξύ πόλεων (civitates), σταθμών (mansiones), θέσεων ανάπαυσης και αλλαγών αλόγων (mutatiae). Από τις Αδριατικές ακτές μέχρι τη Θεσσαλονίκη, υπολογί-ζεται η απόσταση σε 400 περίπου χιλιόμετρα (535 ρωμαϊκά βήματα) και από Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο άλλα 400. Η οδός ήταν σε όλη της την έκταση "βεβηματισμένη κατά μίλιον" και "κατεστηλωμένη", δηλ. είχε μετρηθεί με βάση τα 100 βήματα και σε κάθε μίλι είχαν στηθεί μεγάλες στήλες, τα "μιλιάρια" που υποδείκνυαν την απόσταση και ονομάτιζαν τη συγκεκριμένη θέση.
Η Εγνατία είχε ανακατασκευασθεί μερικώς πολλές φορές μέχρι το 300 μ.Χ.
Το 1270 μ.χ. η via Εγνατία αναφέρεται ως συνδετικός οδικός άξονας ανάμεσα στο Δυρράχιο και στην Κωνσταντινούπολη και μέχρι το 16ο αιώνα χρησιμοποιείται βασικά ως εμπορικός δρόμος που διακινούσε φυλές, θρησκεύματα, κοινωνικές τάξεις, ιδεολογίες, ήθη, έθιμα, οικονομίες, νοοτροπίες, αντιλήψεις.
Πάνω στα ίχνη της αρχαίας Εγνατίας συναντούσε κανείς ομάδες από πραματευτές, ή συνηθέστερα βιοτέχνες, χωρικούς ή εργάτες, από τη Δυτική Μακεδο-νία, Ήπειρο, Θεσσαλία κ.λ.π. που αναζητούσαν καλύτερους όρους ζωής. Πολλοί από αυτούς ήταν οικοδόμοι και έφευγαν κατά συντροφιές, που περιε-λάμβαναν όλες τις σχετικές ειδικότητες του χτίστη και του ξυλουργού. Μέσα στα πλανόδια αυτά σμήνη, μπορούσε να ξεχωρίσει κανείς τους εποχιακούς εργάτες αλλά και τους κατά παράδοση επαγγελματίες ζητιάνους, τους Κραβαρίτες.
Οι Ρωμαίοι χρησιμοποίησαν κατ' αρχήν την Εγνατία για στρατιωτικούς σκο-πούς, αλλά γρήγορα γενικεύτηκε η χρήση της και έγινε η κυριότερη οδική αρτηρία που συνέδεε την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο. Λειτούργησε μάλι-στα παράλληλα, ή και ανταγωνιστικά, προς τον άλλο αρχαίο θαλάσσιο δρόμο που από την Ιταλία διαμέσου του Ισθμού έφτανε ως το βόρειο Αιγαίο και τον Εύξεινο Πόντο, ιστορία που επαναλαμβάνεται και σήμερα.
Η Εγνατία οδός διαδραμάτισε σπουδαίο ρόλο στα βυζαντινά και στα μεταβυζα-ντινά χρόνια. Ζωγράφοι και συνεργεία ψηφιδογράφων ξεκινούσαν από την Κωνσταντινούπολη προς όλες τις κατευθύνσεις και με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, θαλάσσια και χερσαία. Η Εγνατία διακινούσε συνεχώς τις ομάδες των καλλιτεχνών, ή και τα έργα τους, όταν επρόκειτο για μικρογραφημένα χειρό-γραφα, φορητές εικόνες, σμάλτα, είδη μικροτεχνίας, χρυσοχοΐας, αργυροχοΐας, χαλκουργίας ή κεντητικής. Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη, ιδιαίτερα από τη Μεσοβυζαντινή περίοδο και ύστερα, αποτέλεσε το χώρο των καλλιτεχνικών ζυμώσεων και την αφετηρία των περισσότερων αποστολών προς τους βορειό-τερους, δυτικότερους, και νοτιότερους πληθυσμούς.
Η Εγνατία κατασκευάστηκε μεταξύ του 146-120 π.Χ., πάνω στα ίχνη ενός αρχαίου, προ Ρωμαϊκού δρόμου που εκτείνονταν ανάμεσα στις Αδριατικές χώρες και στο Αιγαίο. Αργότερα, κατασκευάστηκε η επέκτασή της από τον Έβρο στο Βυζάντιο και τελικά το όνομα ΕΓΝΑΤΙΑ δόθηκε σε όλο το δρόμο, από την Ρώμη μέχρι την Κωνσταντινούπολη, προς τιμή του Ρωμαίου ανθύπατου Γναίου Εγνάτιου που την κατασκεύασε.
Η πρώτη ρητή μνεία για την via Εγνατία βρίσκεται στο έργο του γεωγράφου Στράβωνα, μεταξύ των ετών 40 π. Χ. και 10 μ. Χ., ενώ , κάποια χρόνια πριν, το έτος 59/58 π. Χ., υπάρχει στο έργο του Κικέρωνα, σαφής αναφορά στη via militaris (στρατιωτική οδό), η οποία έφτανε στη Θεσσαλονίκη και την οποία ο μεγάλος ρήτορας χρησιμοποίησε για να προσεγγίσει την πόλη. Χρήση της via Εγνατία, στο τμήμα της από τη Νεάπολη (σημερινή Καβάλα) έως τη Θεσσαλο-νίκη, έκανε επίσης ο Απόστολος Παύλος, γύρω στο έτος 40 μ.Χ., κατά το ταξίδι του προς την Ελλάδα.
Η via Εγνατία υπήρξε μία ευρωπαϊκών προδιαγραφών οδός. Οδόστρωμα, σηματοδότηση, κατασκευή στρατοπέδων, σταθμών και αλλαγών ίππων, γέφυρες, είσοδοι σε πόλεις και εσωτερικές διαδρομές, εμφάνιζαν μία μεγάλη ομοιογένεια, είτε επρόκειτο για δρόμο στην Βρετανία, είτε στην Ιταλία, είτε στην Ισπανία ή στην Ελλάδα. Η κατασκευή της ήταν σύμφωνη με τις προδιαγραφές των άλλων οδών και μπορεί να συνοψιστεί στο χωρίο του Στράβωνα, κατά το οποίο οι Ρωμαίοι «έκοβαν λόφους και δημιουργούσαν ήπιες οδικές κλίσεις, προκειμένου να διέρχονται με ευκολία οι αρμάμαξες», δηλαδή τα βαριά μεταφορικά μέσα της εποχής.
Το ελάχιστο πλάτος της via Εγνατία ήταν 10 ρωμαϊκοί πόδες (περίπου 3 μέτρα) το οποίο μεγάλωνε όταν διερχόταν μέσα από μεγάλες πόλεις και ξεπερνούσε τα 5 μέτρα.
Τα Ρωμαϊκά οδοιπορικά μάς δίνουν πληροφορίες για τις αποστάσεις μεταξύ πόλεων (civitates), σταθμών (mansiones), θέσεων ανάπαυσης και αλλαγών αλόγων (mutatiae). Από τις Αδριατικές ακτές μέχρι τη Θεσσαλονίκη, υπολογί-ζεται η απόσταση σε 400 περίπου χιλιόμετρα (535 ρωμαϊκά βήματα) και από Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο άλλα 400. Η οδός ήταν σε όλη της την έκταση "βεβηματισμένη κατά μίλιον" και "κατεστηλωμένη", δηλ. είχε μετρηθεί με βάση τα 100 βήματα και σε κάθε μίλι είχαν στηθεί μεγάλες στήλες, τα "μιλιάρια" που υποδείκνυαν την απόσταση και ονομάτιζαν τη συγκεκριμένη θέση.
Η Εγνατία είχε ανακατασκευασθεί μερικώς πολλές φορές μέχρι το 300 μ.Χ.
Το 1270 μ.χ. η via Εγνατία αναφέρεται ως συνδετικός οδικός άξονας ανάμεσα στο Δυρράχιο και στην Κωνσταντινούπολη και μέχρι το 16ο αιώνα χρησιμοποιείται βασικά ως εμπορικός δρόμος που διακινούσε φυλές, θρησκεύματα, κοινωνικές τάξεις, ιδεολογίες, ήθη, έθιμα, οικονομίες, νοοτροπίες, αντιλήψεις.
Πάνω στα ίχνη της αρχαίας Εγνατίας συναντούσε κανείς ομάδες από πραματευτές, ή συνηθέστερα βιοτέχνες, χωρικούς ή εργάτες, από τη Δυτική Μακεδο-νία, Ήπειρο, Θεσσαλία κ.λ.π. που αναζητούσαν καλύτερους όρους ζωής. Πολλοί από αυτούς ήταν οικοδόμοι και έφευγαν κατά συντροφιές, που περιε-λάμβαναν όλες τις σχετικές ειδικότητες του χτίστη και του ξυλουργού. Μέσα στα πλανόδια αυτά σμήνη, μπορούσε να ξεχωρίσει κανείς τους εποχιακούς εργάτες αλλά και τους κατά παράδοση επαγγελματίες ζητιάνους, τους Κραβαρίτες.
Οι Ρωμαίοι χρησιμοποίησαν κατ' αρχήν την Εγνατία για στρατιωτικούς σκο-πούς, αλλά γρήγορα γενικεύτηκε η χρήση της και έγινε η κυριότερη οδική αρτηρία που συνέδεε την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο. Λειτούργησε μάλι-στα παράλληλα, ή και ανταγωνιστικά, προς τον άλλο αρχαίο θαλάσσιο δρόμο που από την Ιταλία διαμέσου του Ισθμού έφτανε ως το βόρειο Αιγαίο και τον Εύξεινο Πόντο, ιστορία που επαναλαμβάνεται και σήμερα.
Η Εγνατία οδός διαδραμάτισε σπουδαίο ρόλο στα βυζαντινά και στα μεταβυζα-ντινά χρόνια. Ζωγράφοι και συνεργεία ψηφιδογράφων ξεκινούσαν από την Κωνσταντινούπολη προς όλες τις κατευθύνσεις και με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, θαλάσσια και χερσαία. Η Εγνατία διακινούσε συνεχώς τις ομάδες των καλλιτεχνών, ή και τα έργα τους, όταν επρόκειτο για μικρογραφημένα χειρό-γραφα, φορητές εικόνες, σμάλτα, είδη μικροτεχνίας, χρυσοχοΐας, αργυροχοΐας, χαλκουργίας ή κεντητικής. Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη, ιδιαίτερα από τη Μεσοβυζαντινή περίοδο και ύστερα, αποτέλεσε το χώρο των καλλιτεχνικών ζυμώσεων και την αφετηρία των περισσότερων αποστολών προς τους βορειό-τερους, δυτικότερους, και νοτιότερους πληθυσμούς.
Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018
Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018
άσκηση ορθογραφίας και Ερατοσθένης
Να συμπληρώσετε τα γράμματα και τους τόνους που λείπουν στην παρακάτω άσκηση.
Ανακοίνωση
του Δημοτικού Σχολείου Λαγυνών
Αν θέλετε να απολαύσετε μια διαφορετική βραδιά
,μακριά από την πολ…..βουη πόλη της Θεσ/νικης,ελάτ… μαζί μας για μια βραδ…νή
πεζοπ…ρία στην καρδιά του δάσους τ…ν Λαγυν….ν.
Το πρόγρα…α
ξεκινά στις 19:30 και κινούμαστ… βορ….οανατολικά, ώστε να έχουμε το φεγγάρι
κατά μήκος της διαδρομής μας,η οποία είν… πνιγμένη στα πεύκα και στα έλατα.
Η
νυχτερινή ης..χία του δάσους θα σας ταξιδέψει στον κόσμο των παραμυθιών.Η
διάρκεια της πεζοπορίας είναι τρεισ…μισι ώρες με στάση για ρόφημα ή φαγ…τό στο παρεκκλησάκ… της
Ζωοδόχου Π…γ…ς.
Πρ…πει να έχετε μαζί σας άνετα ρούχα και παπούτσια
κατά…ηλα για τη δραστηριότητα,αδιάβρ..χ.. μπουφάν,μια δεύτερη αλλαξιά σε
περίπτωση που ιδρώσετ.. ,παγούρ… με νερό ,καπέλο ή σκούφο,φακό και προ….ρετικά
τη φωτογραφική σας μηχανή.
Και πού
ξέρετ… ίσως στο ξέφωτο να συναντήσουμ… και κανένα σκιουράκι. Αλλά θα πρέπει να
κάνουμε ιδι…τερη ησ…χ…α για να γίν… κάτι τέτοιο.
Δείτε το κόσκινο του Ερατοσθένη

Και τι μας χρειάζονται οι πρώτοι αριθμοί;

Οι πρώτοι αριθμοί είναι τα δομικά στοιχεία όλων των αριθμών. Πιο απλά, είναι αυτοί πάνω στους οποίους "κτίζονται" όλοι οι άλλοι αριθμοί (οι σύνθετοι δηλαδή).
Εξάλλου, πώς νομίζετε πως γίνεται η κρυπτογράφηση διαφόρων ηλεκτρονικών στοιχείων για τα οποία θέλουμε ασφάλεια, όπως οι διαδικτυακές συναλλαγές ή οι διάφοροι ηλεκτρονικοί κωδικοί πρόσβασης (passwords); Με συνδυασμό τεράστιων πρώτων αριθμών!
Για να σας λυθεί η περιέργεια (αν έχετε κιόλας...) ο μεγαλύτερος πρώτος αριθμός που έχουν βρει οι άνθρωποι (ΙΑΝ 2016), με την βοήθεια των υπολογιστών βέβαια, έχει πάνω από 22 εκατομμύρια ψηφία (!).
Εξάλλου, πώς νομίζετε πως γίνεται η κρυπτογράφηση διαφόρων ηλεκτρονικών στοιχείων για τα οποία θέλουμε ασφάλεια, όπως οι διαδικτυακές συναλλαγές ή οι διάφοροι ηλεκτρονικοί κωδικοί πρόσβασης (passwords); Με συνδυασμό τεράστιων πρώτων αριθμών!
Για να σας λυθεί η περιέργεια (αν έχετε κιόλας...) ο μεγαλύτερος πρώτος αριθμός που έχουν βρει οι άνθρωποι (ΙΑΝ 2016), με την βοήθεια των υπολογιστών βέβαια, έχει πάνω από 22 εκατομμύρια ψηφία (!).



Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018
γραμματική
Γραμματική
Μαθαίνω για τα παράγωγα επιρρήματα:
- Επιρρήματα παράγονται από επίθετα, μετοχές, αντωνυμίες και από άλλα επιρρήματα.
- Σχηματίζονται με τις παραγωγικές καταλήξεις:
Προσοχή: Υπάρχουν επιρρήματα που παράγονται και με την προσθήκη της κατάληξης -α αλλά και της κατάληξης -ως.
Ο διαφορετικός αυτός σχηματισμός συνήθως συνδέεται και με διαφορετική σημασία.
Παράδειγμα:
Ο διαφορετικός αυτός σχηματισμός συνήθως συνδέεται και με διαφορετική σημασία.
Παράδειγμα:
απλός → απλά: Να απαντήσετε όσο πιο απλά μπορείτε. (=με απλότητα)
→ απλώς: Ήθελα απλώς να ρωτήσω τι κάνετε. (=μόνο)
→ απλώς: Ήθελα απλώς να ρωτήσω τι κάνετε. (=μόνο)
Ορισμένα τέτοια ζεύγη επιρρημάτων παράγονται από διαφορετικά επίθετα:
ακριβά (από το ακριβός): Το πλήρωσες πολύ ακριβά.
ακριβώς (από το ακριβής): Ακριβώς αυτό εννοώ κι εγώ.
ακριβά (από το ακριβός): Το πλήρωσες πολύ ακριβά.
ακριβώς (από το ακριβής): Ακριβώς αυτό εννοώ κι εγώ.
Μαθαίνω για τα προθετικά σύνολα:
- Τα προθετικά σύνολα φανερώνουν κυρίως επιρρηματικές σχέσεις. Με την έννοια αυτή μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο λόγο όπως και τα επιρρήματα για να δηλώσουν:
τόπο → προς την πόρτα, ως εκεί, από την Αθήνα
τρόπο → με ζωηρότητα, με συντομία
χρόνο → κατά τα Χριστούγεννα, για λίγο, ως αύριο
κτλ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)