Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Ανεμόμυλος στα Λαγυνά

    Παλιά υπήρχαν τρεις ανεμόμυλοι στο χωριό.Ήταν χτισμένοι σε κατάλληλα σημεία ,ώστε να έχουν πάντα ευνοϊκό άνεμο για τη λειτουργία τους.
   Το ύψος του ήταν όσο μία τριώροφη οικοδομή και η φτερωτή για να σταματήσει έπρεπε να κρατήσουν δυνατά την αλυσίδα  μεγάλοι άντρες ,με πολύ δύναμη.
   Έφερναν το σιτάρι στο μύλο και έπαιρναν το αλεύρι.Σήμερα η εξέλιξη έφερε την εξαφάνιση των ανεμόμυλων.
(Οι πληροφορίες από το βιβλίο:Λαγυνά και από προφορική ενημέρωση τηςκ.Στέλλας Αποστολούδη)

Ο ανεμόμυλος που σχεδιάστηκε από τον Ήρωνα της Αλεξάνδρειας τον 1ο αιώνα μ.Χ. είναι ο πρώτη γνωστή περίπτωση χρήσης τροχού που κινείται από τον άνεμο για την λειτουργία μηχανής. Ήταν οριζόντιου άξονα περιστροφής και είχε τέσσερα πτερύγια.
Γύρω στο 700 μ.Χ. στη Μεσοποταμία και την Κίνα άρχισαν να χτίζουν ανεμόμυλους κατακόρυφου άξονα περιστροφής. Αυτούς τους ανεμόμυλους έφεραν στην Ευρώπη καταρχήν οι Σταυροφόροι, μετά την Α΄ Σταυροφορία και αργότερα οι εξερευνητές της Κίνας. Γνώρισαν εξάπλωση στην Ιβηρική και τη Νότια Ευρώπη. Αργότερα, γύρω στο 1500, χρησιμοποιήθηκαν στην Ολλανδία σαν μέρος του αντιπλημμυρικού συστήματος της χώρας. Κυρίως χρησιμοποιήθηκαν για την άλεση γεωργικών προϊόντων και την άντληση νερού.

Αν και είχαν εμφανιστεί πολλούς αιώνες πριν, η χρήση τους καθιερώθηκε κατά τη Βυζαντινή περίοδο, γνωρίζοντας ακόμα μεγαλύτερη διάδοση κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας, κυρίως στο ανατολικό Αιγαίο αλλά και στην ενδοχώρα.
Κατά κανόνα στεγάζονταν σε κυλινδρικά, πέτρινα, διώροφα κτίρια. Στον επάνω όροφο βρισκόταν ο άξονας και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, ενώ στον κάτω όροφο γινόταν η άλεση και αποθήκευση των σιτηρών. Τ
α πτερύγιά τους ήταν πάνινα, 5-15 μέτρα σε μήκος και πλάτος το 1/5 του μήκους τους. Ένας ανεμόμυλος μπορούσε να αλέσει 20-70 κιλά σιτηρών την ώρα, ανάλογα με την ένταση και τη φορά του ανέμου.(Βικιπαίδεια)

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Gingerbread -πρόγραμμα-Εγνατία οδός

Τετάρτη                                                    Πέμπτη                                          Παρασκευή
1ηΤΠΕ                              Γλώσσα                        Γλώσσα
2ηΓλώσσα                         Γλώσσα                        Γλώσσα
3ηΓλώσσα                         Γερμανικά                    Γεωγραφία
4ηΓυμναστική                   Γερμανικά                    Φυσική
5ηΑγγλικά                         Μαθηματικά                 Θρησκευτικά
6ηΦυσική                          Αγωγή                          Μαθηματικά

A2 Map.jpg
Η Εγνατία Οδός (Αυτοκινητόδρομος 2Α2) είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας με μήκος 670 χλμ. Διασχίζει ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα, από τα δυτικά στα ανατολικά: ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα στην Ήπειρο, διέρχεται από πολλές σημαντικές πόλεις της Μακεδονίας, με κυριότερη την Θεσσαλονίκη, δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, συνεχίζει ανατολικά στην Θράκη, περνώντας από την Αλεξανδρούπολη, και καταλήγει στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους στον ποταμό Έβρο. Το όνομά της προέρχεται από την Αρχαία Εγνατία Οδό, που διέσχιζε την ίδια σχεδόν περιοχή. Η Εγνατία είναι μέρος της Ευρωπαϊκής Οδού 90.
Η κατασκευή της Εγνατίας ξεκίνησε το 1994 και ολοκληρώθηκε ως προς το κυριότερο μέρος της τον Ιανουάριο του 2009, ενώ τον Μάιο του 2014 ολοκληρώθηκε και τυπικά στο σύνολο της, με την παράδοση στην κυκλοφορία της Γέφυρας Περιστερίου στην περιοχή του Μετσόβου.Η σύγχρονη Εγνατία Οδός κατασκευάστηκε κοντά στην Εθνική Οδό 2.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει δύο ρεύματα κυκλοφορίας, ένα με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα κι ένας με κατεύθυνση προς Κήπους Έβρου, χωριζόμενα από διαχωριστική νησίδα στη μέση. Κάθε ρεύμα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης και στο τμήμα Κλειδί - Λαγκαδάς τρεις λωρίδες. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 130 χλμ/ώρα.
Τροφοδοτείται από τέσσερα λιμάνια και έξι αεροδρόμια και περιλαμβάνει πλήθος σηράγγων, γεφυρών και ανισόπεδων κόμβων. Τη διαχείριση και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε., η οποία κατασκευάζει παράλληλα και πέντε κάθετους οδικούς άξονες που συνδέουν την Εγνατία με τα βόρεια σύνορα της χώρας.








    Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

    Όγκος υλικών σωμάτων

    Πρόγραμμα Τρίτης 19-09-2017
    1ηΜαθηματικά
    2ηΜουσική
    3ηΑγγλικά
    4ηΓυμναστική
    5ηΙστορία
    6ηΕικαστικά

    Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

    πρόγραμμα Δευτέρας-Φυσική-Μαθηματικά

    Πρόγραμμα Δευτέρα 18-09-2017
    1η Αγγλικά
    2η Φυσική
    3ηΓλώσσα
    4η Γλώσσα
    5η Γυμναστική
    6ηΙστορία
    Έκταση Αυστραλίας :7.692.000 km²
    Έκταση Ρωσίας:17.100.000 km²

    Τάλκης:Ο τάλκης χαρακτηρίζεται από πολύ μικρή σκληρότητα .Οι κυριότερες χρήσεις του τάλκη είναι στη βιομηχανία ελαστικών, ως πρόσθετο στις μονωτικές σωλήνες των ηλεκτρικών γραμμών, στη χημική βιομηχανία ως καταλύτης, στη φαρμακευτική βιομηχανία, στη βιομηχανία καλλυντικών, στην υφαντουργία για το κολλάρισμα, στα ηλεκτροκεραμικά, πυρίμαχα και είδη υγιεινής, σε χρώματα και βαφές κ.α.
    Εκμετάλλευση τάλκη γινόταν στο παρελθόν στην Τήνο. Σήμερα υπάρχουν  άφθονα  κοιτάσματα στον Βερτίσκο  και ιδιαίτερα της περιοχής Ασκού Θεσσαλονίκης που είναι πλούσια σε βερμικουλίτη και τάλκη. Στον Ασκό τα αποθέματα τάλκη  είναι περίπου 700 χιλ. τόνοι. Τα ενδεικτικά αποθέματα τάλκη είναι 1 εκατ. τόνοι.

    Σιδηροπυρίτης:Η ονομασία του προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «σίδηρος» και «πυρ», επειδή πιστευόταν ότι γεννά πυρ (φωτιά), καθώς παρήγαγε σπίθες, όταν τριβόταν σε σκληρές μεταλλικές επιφάνειες. Παλαιότερα ονομαζόταν και ψευδοχρυσός (αγγλ. "fools gold").Ο σιδηροπυρίτης χρησιμοποιείται στην παρασκευή θειϊκού οξέος, λιπασμάτων, στο καθάρισμα του πετρελαίου, στη χρωματουργία, στη βιομηχανία μελάνης, στη συντήρηση ξύλων, στα απολυμαντικά κ.α.

    Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

    Πώς θα περάσουν απέναντι;

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 15-09-2017
    ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
    ΦΥΣΙΚΗ
    ΓΛΩΣΣΑ
    ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    ΑΓΓΛΙΚΑ
    ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

    Κάνε κλικ στον σύνδεσμο για να σε βοηθήσει η εφαρμογή:
    Αποτέλεσμα εικόνας για πρόβλημα με λύκο και βαρκάρη



    http://www.plastelina.net/game1.html

    Τρίτη 23 Μαΐου 2017

    Μαθηματικά ..μεγάλοι αριθμοί

    Ταξίδια στην Ελλάδα



    O συγκριτικός και υπερθετικός βαθμός του επιθέτου σχηματίζονται μονολεκτικά (με μια λέξη) ή περιφραστικά (με περισσότερες από μία λέξη) σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.


    Θετικός
    βαθμός
    Συγκριτικός
    βαθμός
    Σχετικός
    Υπερθετικός
    βαθμός
    Απόλυτος 
    Υπερθετικός 
    βαθμός 

    (χωρίς σύγκριση)
    κατάλληλος
    καταλληλότερος
    ή
    πιο κατάλληλος
    ο καταλληλότερος
    ή
    ο πιο κατάλληλος
    καταλληλότατος
    ή
    πολύ κατάλληλος


    Ο συγκριτικός και ο υπερθετικός βαθμός λέγονται και παραθετικά του επιθέτου.
    Τα παραθετικά των επιθέτων σε –ύς, -ιά,- ύ
    σχηματίζονται με την κατάληξη -ύτερος, -ύτατος
    π.χ. βαθύς, βαθύτερος, βαθύτατος
    Κάποια επίθετα σχηματίζουν τα μονολεκτικά παραθετικά τους με διαφορετικό τρόπο.


    Θετικός
    βαθμός
    Συγκριτικός
    βαθμός
    Σχετικός
    Υπερθετικός
    βαθμός
    Απόλυτος 
    Υπερθετικός 
    βαθμός
    καλός
    καλύτερος
    ο καλύτερος
    άριστος
    μικρός
    μικρότερος
    ο μικρότερος
    ελάχιστος
    πολύς
    περισσότερος
    ο περισσότερος
    κακός
    χειρότερος
    ο χειρότερος
    λίγος
    λιγότερος
    ο λιγότερος
    ελάχιστος
    μεγάλος
    μεγαλύτερος
    ο μεγαλύτερος
    μέγιστος



    Δεν έχουν συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό
    τα επίθετα που σημαίνουν:
    • ύλη: ασημένιος, ξύλινος, χάρτινος, κτλ.
    • καταγωγή ή συγγένεια: αδερφικός, καλαματιανός, κτλ.
    • τόπο ή χρόνο: γήινος, χτεσινός, κτλ.
    • κατάσταση που δεν αλλάζει
    • ολόκληρος, ζωντανός, άδειος, κτλ.


    Ένα επίθετο μπορεί:

    α) να εμφανίζεται δίπλα στο ουσιαστικό π.χ. πανέμορφα ακρογιάλια ή

    β) να συνδέεται με το ουσιαστικό με ένα συνδετικό ρήμα π.χ. είμαι,
    φαίνομαι, γίνομαι, ονομάζομαι κ.ά. (να είναι δηλαδή κατηγορούμενο)
    π.χ. Τα ακρογιάλια του νησιού είναι πανέμορφα.


     

      Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

      Από την εικόνα ...στα κλάσματα

      κλάσμα τοίχο που δείχνει μισά, τρίτα, τέταρτα, έκτα, όγδοα, twelths και είκοσι-τετάρτων



      =
      1)Ποια άλλα κλάσματα βλέπεις στην εικόνα ότι είναι το ίδιο με 12;
      Βρείτε κάποια άλλα κλάσματα που είναι ισοδύναμα με 34.
      Μπορείτε να βρείτε οποιαδήποτε «κανόνες» για την εκπόνηση ισοδύναμα κλάσματα;


      2)Υπάρχουν 44 άνθρωποι που έρχονται σε ένα πάρτι. Υπάρχουν
      15 τετράγωνα τραπέζια που κάθονται 4 άτομα - ένας σε κάθε πλευρά - όπως αυτό:
      ή τα τραπέζια  μπορούν να ενωθούν και να δημιουργήσουν ομάδες όπως αυτό:
      Και ούτω καθεξής...

      Βρείτε έναν τρόπο για να φιλοξενήσει το πάρτυ 44 άτομα, που χρησιμοποιούν 15 τραπέζια, χωρίς κενές θέσεις.

      3)Βρείτε τι κλάσμα είναι το καθένα από τα παρακάτω σχήματα:

      (από την διεύθυνση : http://nrich.maths.org/8283)

      Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

      Μικρός Ευκλείδης


      http://www.hms.gr/sites/default/files/subsites/competitions/2016/themata_E_2017_03_10.pdf

      Ο Ευκλείδης από την Αλεξάνδρεια (~ 350 π.Χ. - 270 π.Χ.), ήταν Έλληνας μαθηματικός, που δίδαξε και πέθανε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, περίπου κατά την διάρκεια της βασιλείας του Πτολεμαίου Α΄ (323 π.Χ. - 283 π.Χ.). Στις μέρες μας είναι γνωστός ως ο «πατέρας» της Γεωμετρίας. Ο Ευκλείδης κατέχει μια κρίσιμη θέση στην ιστορία της Λογικής και των Μαθηματικών, καθώς είναι ο πρώτος που παράγει ένα αυστηρά δομημένο και συνεκτικό σύστημα προτάσεων (θεωρημάτων και πορισμάτων) με βάση ένα σύνολο ορισμών και 5 μόνο αρχικές αναπόδεικτες προτάσεις (αιτήματα). Κατ' αυτό το τρόπο περιέλαβε στο σύστημα αυτό και προτάσεις ήδη διατυπωμένες παλαιότερων σημαντικών μαθηματικών, όπως ο Θαλής, ο Πυθαγόρας, ο Θεαίτητος, ο Λεωδάμαντας και ο Εύδοξος.Euklid.jpg   Αποτέλεσμα εικόνας για Ευκλείδης


      Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

      προθέσεις ..

      http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/protheseis.htm


      Η Ευγενία κάνει παρέα με κωφά και ακούοντα παιδιά και η πιο στενή φίλη της είναι ένα ακούον κοριτσάκι από την Κρήτη, Η Στεφανία. Από την παρέα με την Ευγενία, η Στεφανία έμαθε τη νοηματική γλώσσα κι έτσι επικοινωνούν χωρίς δυσκολία. Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, που τις πέρασαν μαζί, η Ευγενία έμαθε από τη φίλη της για το μπαλέτο. Έτσι, μετά την επιστροφή της, γράφτηκε αμέσως σε μια σχολή μπαλέτου. Σήμερα, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αρχικά, είναι μια πολύ καλή χορεύτρια, που θέλει να χορεύει από το πρωί ως το βράδυ

       Να υπογραμμίσετε τις εξαρτημένες χρονικές προτάσεις που υπάρχουν στο παρακάτω κείμενο.

                  Προτού ανακαλυφθεί η γραφή, όλες οι πληροφορίες έπρεπε να απομνημονεύονται και να μεταφέρονται από στόμα σε στόμα. Όταν όμως διαδόθηκε, οι πληροφορίες μπορούσαν πλέον να καταγραφούν και να μεταφερθούν εύκολα από το ένα μέρος στο άλλο. Η γραφή, αφού πρώτα χρησιμοποιήθηκε για τη σύνταξη καταλόγων, σύντομα άρχισε να χρησιμοποιείται για την καταγραφή γεγονότων και ιστοριών κι έτσι άρχισε να αναπτύσσεται η λογοτεχνία.
                  Πριν εφευρεθεί η τυπογραφία, τα βιβλία ήταν χειρόγραφα, γι’ αυτό ήταν πολύ λίγα και πανάκριβα. Αυτό όμως άλλαξε από το 1438, όταν ο Ιωάννης Γουτεμβέργιος βρήκε τον τρόπο εκτύπωσης των βιβλίων σε πολλά αντίτυπα
      ασκήσεις :
      http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/protheseis1.htm