Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

Ισημερία-Εποχές του χρόνου

 

Μάθαμε ότι τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο είναι ελλειπτική.

Αυτό σημαίνει πως η Γη δεν κάνει  κύκλους γύρω από τον Ήλιο, αλλά ακολουθεί μια ελαφρώς οβάλ πορεία.

Η θέση του άξονα της γης είναι πλάγια σε σχέση με την τροχιά της γύρω από τον ήλιο.

Αποτέλεσμα της κλίσης του άξονα είναι ο ήλιος να μην θερμαίνει κάθε φορά το ίδιο τα δύο ημισφαίρια της. Στο φαινόμενο αυτό οφείλονται οι εποχές.

Εποχές λέμε τις περιόδους που διαιρείται το έτος και επικρατούν ανάλογες καιρικές συνθήκες.

Όταν είναι στραμμένο προς τον Ήλιο το βόρειο ημισφαίριο, οι ηλιακές ακτίνες πέφτουν κάθετα σ’ αυτό και το θερμαίνουν περισσότερο, ενώ στο νότιο ημισφαίριο πέφτουν πλάγια και το θερμαίνουν λιγότερο.

 Στην περίπτωση αυτή το βόρειο ημισφαίριο έχει καλοκαίρι και το νότιο ημισφαίριο έχει χειμώνα.


Γι' αυτόν τον λόγο ο Ήλιος ανατέλλει  από διαφορετικά σημεία κάθε εποχή:




Ημέρα και νύχτα

Η διάρκεια της μέρας και της νύχτας δεν είναι πάντα ίδια σε όλους τους τόπους.

 Αυτό οφείλεται στη μικρή κλίση του άξονα της Γης.

Στον ισημερινό όλο το χρόνο η διάρκεια μέρας - νύχτας είναι ίση (12 ώρες) ,

ενώ οι περιοχές που βρίσκονται στους δύο πόλους έχουν έξι μήνες μέρα και έξι μήνες νύχτα.

Στους άλλους τόπους-εκτός των πόλων- η μέρα και η νύχτα έχουν την ίδια διάρκεια μόνο δύο φορές το χρόνο , κατά την εαρινή (21/3) και φθινοπωρινή ισημερία (23/9).


Ισημερίες

Στις 21 Ιουνίου και στις 21 Δεκεμβρίου η διαφορά ανάμεσα στη διάρκεια της ημέρας και τη διάρκεια της νύχτας είναι η μεγαλύτερη.

Αυτό συμβαίνει γιατί τις δύο αυτές ημέρες ο Ήλιος απέχει τη μεγαλύτερη απόσταση από τον Ισημερινό.

Οι δύο αυτές ημέρες ονομάζονται ηλιοστάσια.

Στις 21 (ή 22) Ιουνίου έχουμε δηλαδή τη μεγαλύτερη διάρκεια ημέρας και τη μικρότερη διάρκεια νύχτας (θερινό ή βόρειο ηλιοστάσιο)  ,

ενώ στις 21 (ή 22) Δεκεμβρίου το αντίθετο (χειμερινό ή νότιο ηλιοστάσιο).

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

 Αν οι πυθμένες δύο ή περισσότερων δοχείων διαφορετικού σχήματος και μεγέθους συγκοινωνούν μεταξύ τους με σωλήνα, το σύστημα αυτό λέγεται "συγκοινωνούντα δοχεία". Τότε, αν ρίξουμε στο ένα δοχείο νερό, το νερό θα περάσει και στα άλλα δοχεία και θα σταματήσει σε όλα στο ίδιο ύψοςΗ ιδιότητα αυτή των υγρών λέγεται "νόμος των συγκοινωνούντων δοχείων". Εφαρμογή της αρχής αυτής έχουμε στα υδραγωγεία των πόλεων, στα συντριβάνια κλπ.



Η κούπα του Πυθαγόρα

Η κούπα του Πυθαγόρα, επίσης γνωστή ως δίκαια κούπα είναι ένα από τα πιο μοναδικά εφευρήματα του φιλόσοφου και μαθηματικού Πυθαγόρα από την Σάμο.

Η κούπα του Πυθαγόρα είναι μια ειδική κούπα, που εφευρέθηκε από τον Πυθαγόρα, η οποία επιτρέπει σε ένα πρόσωπο να πίνει συγκεκριμένη ποσότητα , συνήθως κρασιού.

Αν δεν το γεμίσεις ως πάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα όπως ένα κανονικό ποτήρι κρασιού. Αν το γεμίσεις όμως, τότε τα χάνεις όλα.


Πώς λειτουργεί

Το κύπελλο έφερε μια γραμμή η οποία καθόριζε το σημείο μέχρι το οποίο έπρεπε να το γεμίσει κάποιος. Στο εσωτερικό του είχε ένα σιφώνιο.

Όταν κάποιος γέμιζε το ποτήρι μέχρι την γραμμή (το όριο), έπινε κανονικά το κρασί του.

Όταν, όμως, κάποιος ήταν πλεονέκτης και γέμιζε υπερβολικά το ποτήρι του, η στάθμη του κρασιού κάλυπτε το σιφώνιο και όλο το ποτήρι άδειαζε τελείως (και χυνόταν πάνω σ’ αυτόν που το κρατούσε...).



Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2022

Πώς κάνω περίληψη-Ταξίδια ,τόποι,μεταφορικά μέρα(Δύο μέρες στο βουνό)

 


ΚΠΑ :οικογένεια




(Από Αγγελόπουλος)

Η περίληψη είναι η παρουσίαση μιας ιστορίας (ενός κειμένου) με σύντομο τρόπο. Στην περίληψη αναφέρουμε μόνο τις βασικές πληροφορίες του κειμένου. Παραλείπουμε τις πληροφορίες που δεν είναι τόσο σημαντικές.


Ποια βήματα ακολουθούμε για να γράψουμε μια περίληψη:

α) Πρώτα διαβάζουμε προσεκτικά την ιστορία για να κατανοήσουμε την υπόθεση της ιστορίας, το περιεχόμενό της.

β) Στη συνέχεια βρίσκουμε το κυρίως θέμα της ιστορίας. Σε αυτό μας βοηθάει και ο τίτλος τους ιστορίας που πολλές φορές συνοψίζει το θέμα της ιστορίας.

γ) Έπειτα χωρίζουμε το κείμενο σε παραγράφους. Προσπαθούμε να εντοπίσουμε σε κάθε παράγραφο λέξεις-κλειδιά ή φράσεις-κλειδιά, που θα μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε το κύριο θέμα της κάθε παραγράφου. Αν θέλουμε μπορούμε να σημειώσουμε στο περιθώριο της παραγράφου μια σύντομη πρόταση (πλαγιότιτλος) που να αναφέρεται στο κυρίως θέμα της παραγράφου.

δ) Τέλος, ενώνουμε τις σύντομες προτάσεις που έχουμε γράψει στο περιθώριο. Κάνουμε τις αλλαγές που είναι απαραίτητες και χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες λέξεις ώστε να ενωθούν οι προτάσεις μεταξύ τους (π.χ. έπειτα, στη συνέχεια, και, ακόμη, στο τέλος κ.ά).


Η περίληψή μας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω βασικά στοιχεία:

 Πού συμβαίνει η ιστορία μας.

 Πότε συμβαίνει.

 Ποιος είναι ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας.

 Ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν στην ιστορία.

 Πώς εξελίσσεται η ιστορία:

 Πώς αρχίζει.

 Πώς εξελίσσεται (τι γίνεται μετά).

 Πώς τελειώνει.

 Αναφέρουμε τι νιώθουν τα πρόσωπα της ιστορίας (συναισθήματα). 


Τι πρέπει να προσέχω όταν γράφω την περίληψη:


1)       Αντικαθιστώ όπου μπορώ βασικές λέξεις του κειμένου με συνώνυμες. 

π.χ. ο ηλικιωμένος – ο γέρος


2)       Αντικαθιστώ, όπου γίνεται, δευτερεύουσες προτάσεις με μετοχές.

π.χ. καθώς τρέχουμε – τρέχοντας


3)       Αντικαθιστώ φράσεις με λέξεις. 

π.χ. πριν από μερικές ημέρες – πρόσφατα


4)       Αντικαθιστώ μια σειρά ενεργειών από μία φράση. 

π.χ. Τα παιδιά έπαιξαν κυνηγητό στην αυλή και έπειτα κρυφτό. Στη συνέχεια έκοψαν την τούρτα, έβαλαν μουσική και χόρεψαν. – Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ.


5)       Αντικαθιστώ μία περίοδο με μια φράση.
π.χ. Ο διευθυντής τόνισε ότι θα υπάρξουν συνέπειες γι΄ την πράξη τους και τους προειδοποίησε ότι αυτό που έκαναν δε θα μείνει ατιμώρητο. – Ο διευθυντής απείλησε με τιμωρία.


6)       Μετατρέπω τον ευθύ σε πλάγιο λόγο.
π.χ. «Πώς πέρασες σήμερα στην εκδρομή του σχολείου;» - Τον ρώτησε πώς πέρασε στην εκδρομή

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

Ασκήσεις ρημάτων

 Βρίσκω το χρόνο των ρημάτων


Μεταβατικά-αμετάβατα ρήματα


οΛονδίνο - Σουέζ,  μέσω Μοντ Σενί και Μπρίντεζι σιδηροδρομικώς και ατμοπλοϊκώς (7 ημέρες)

      Σουέζ - Βομβάη, ατμοπλοϊκώς (13 ημέρες)

      Βομβάη - Καλκούτα, σιδηροδρομικώς (3 ημέρες)

      Καλκούτα - Χονγκ Κονγκ, ατμοπλοϊκώς (13 ημέρες)

      Χονγκ Κονγκ - Γιοκοχάμα (Ιαπωνία), ατμοπλοϊκώς (6 ημέρες)

      Γιοκοχάμα - Σαν Φρανσίσκο, ατμοπλοϊκώς (22 ημέρες)

      Σαν Φρανσίσκο - Νέα Υόρκη, σιδηροδρομικώς (7 ημέρες)

     Νέα Υόρκη - Λονδίνο, ατμοπλοϊκώς και σιδηροδρομικώς (9 ημέρες).…      Σύνολο 80 ημέρες.


Ο γύρος του κόσμου σε 80 "

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

Ψάθινα καπέλα

Λυμπεράκη /βιογραφία 

μηχανική

Διελκυστίνδα

                               Δεμένη
Μεγάλωνα στην τσέπη του πατέρα μουΔεμένη μ' αλυσίδα στα κλειδιά τουΜε τ' όνομα, τ' αμάξι και τα σπίτια τουΚαι μ' όλα τα μεγάλα όνειρα του
Μεγάλωνα στης μάνας μου τα δάκρυαΣαν σκάλισμα σε βέρα από πλατίναΠου έβγαζε και άφηνε στην άκριαΚαθώς έπλενε πιάτα στην κουζίνα
Τι με ρωτάςΤι να σου λέω, εδώ τα βλέπειςΘες με κρατάςΚι αν δε σου κάνω με επιστρέφεις
Δεν έχω μάθει δυστυχώς να μην ανήκωΜια στο βοσκό, μια στο μαντρί και μια στο λύκο
Μεγάλωνα γι' αυτούς περιμένανεΚαι ύστερα για χάρη κάποιου ψεύτηΚαι μέρα με τη μέρα αντί για μένανεΤη μάνα μου αντικρίζω στον καθρέφτη
Τι με ρωτάςΤι να σου λέω, εδώ τα βλέπειςΘες με κρατάςΚι αν δε σου κάνω με επιστρέφεις
Δεν έχω μάθει δυστυχώς να μην ανήκωμια στο βοσκό, μια στο μαντρί και μια στο λύκο.


Διαδρομή του  Βαμβακούση
Ξυπνάει νωρίς πίνει τον καφέ του
και πάει για δουλειά.
Τσιγάρο μέσα στ’ αμάξι μηχανικά
ανάβει.

Καλοκαιράκι κι η πόλη αχνίζει
αλλάζει φορεσιά.
Λινό πουκαμισάκι και μαύρα γυαλιά
φοράει.

Πάνω απ’ τους δρόμους τα φώτα σβήνουν
και οδηγώντας κοιτά.
Στη στάση κάποιους εργάτες που πάν’ για
δουλειά.

Στη διαδρομή του τα χρόνια περνά.
Στον ήλιο που ανατέλλει
στο πρόσωπό του που όσο πάει και γερνά.

Περνάει απ’ το κέντρο η ζωή του ίδια
μα κάποτε εκεί.
Θυμάται μέσα στο πλήθος να ακολουθεί
μια αγάπη.

Τώρα κοιτάει τα σκυλιά στο δρόμο
γαβγίζουν και περνούν.
Στο ράδιο κάποιος μιλάει γι’ αυτά που θα `ρθουν
παρκάρει.

Σε δυο λεπτά μπαίνει στο γραφείο
κάθεται και κοιτά
για λίγο έξω απ’ το τζάμι και πιάνει
δουλειά.

Στη διαδρομή του τα χρόνια περνά.
Στον ήλιο που θα δύσει
σε κάποια αγάπη που όσο πάει και ξεχνά.


Ode to my family


Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

ΣΤ1.. επιτέλους

 Παιδιά του ΣΤ1 ,

έφτασε ο Σεπτέμβριος και σε λίγες μέρες θα είμαστε και πάλι μαζί.

Εύχομαι να έχουμε καλή χρονιά και  δημιουργική.Είμαι σίγουρη ότι όλα θα πάνε καλά και στην Στ΄τάξη.

Η φετινή μας τάξη ,θα είναι στο παλιό κτίριο ,στον 3ο διάδρομο ,αριστερά.


Τρίτη 24 Μαΐου 2022

Τέτρις από Βικιπαίδεια-Εκδρομή Σταυρός και Καλαμωτό



και 












Την παρουσίαση για το Λιμενικό Σώμα Σταυρού έκαναν :
 ο Σημαιοφόρος ΛΣ  κ.Πέγιος Γιώργος
 και 
ο Επικελευστής ΛΣ κ.Μπαλατσός Ευστάθιος
 
















To Tetris (ρωσικά: Те́трис, προφορά: ˈtɛtrʲɪs) είναι βιντεοπαιχνίδι παζλ αντιστοιχίσεως πλακιδίων, το οποίο αρχικά αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε από τον Ρώσο σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών Αλεξέι Παζίτνωφ. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 6 Ιουνίου του 1984,ενώ ο Παζίτνωφ εργαζόταν στο Κέντρο Υπολογιστικής Ντορόντνιτσιν της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, στη Μόσχα. Η ονομασία του παιχνιδιού προήλθε από το ελληνικό πρόθημα «τέτρα», που σημαίνει τέσσερα, καθώς κι από την αντισφαίριση, αγαπημένο άθλημα του Παζίτνωφ.

Το Τέτρις έγινε το πρώτο βιντεοπαιχνίδι της ΕΣΣΔ που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, όπου διανεμήθηκε από την Spectrum HoloByte για το Commodore 64 και τους υπολογιστές IBM. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί κλασικά σχήματα παζλ, τα οποία χρησιμοποιούνται από το 1907, τα οποία τα ονόμασε Πολυόμινα ο γνωστός μαθηματικός Σόλομον Γ. Γκόλομπ. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ορθό και συμμετρικό κτίσιμο αυτών των σχημάτων. Σε περίπτωση σωστών τοποθετήσεων εξαφανίζεται όγκος αυτών και δημιουργείται περαιτέρω χώρος για κτίσιμο, ενώ σε αντίθετη περίπτωση ο τοίχος ξεπερνά τα όρια και τελειώνει το παιχνίδι.

Το παιχνίδι (και οι πολυάριθμες εκδόσεις του) είναι διαθέσιμο σχεδόν σε οιαδήποτε κονσόλα και λειτουργικό σύστημα υπολογιστή, καθώς και σε κινητά, σε γραφηματικές αριθμομηχανές, σε φορητές συσκευές αναπαραγωγής πολυμέσων, σε προσωπικούς ψηφιακούς οδηγούς και σε συσκευή αναπαραγωγής μουσικής δικτύου. Έχει χρησιμοποιηθεί ως έμπνευση μέχρι και για πιάτα, ενώ έχει παιχτεί κι επάνω σε διάφορα πραγματικά κτήρια.

Το παιχνίδι χρησιμοποιεί επτά σχήματα τούβλων, τα οποία πέφτουν από το πάνω μέρος της οθόνης, χωρίς σταματημό. Ο παίκτης καλείται να τα τοποθετήσει με τρόπο τέτοιο, ώστε να ταιριάζουν και να μην υπάρχουν κενά μεταξύ τους. Όταν τα τούβλα σχηματίζουν πλήρεις γραμμές, τότε οι γραμμές αυτές εξαφανίζονται οριζοντίως. Αν δεν γίνει αυτό και οι συνθέσεις από τουβλάκια έχουν συνεχώς κενό χώρο, η οθόνη αναπόφευκτα θα γεμίσει και το παιχνίδι θα τερματιστεί με ήττα του παίκτη.


παίξε τέτρις

Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

Ζωγραφίζω στο σχολείο



 Με την πρωτοβουλία της κ.Μαρίνας Κωνσταντάκη , Ε και Στ βγήκαν για ζωγραφική .Στην αρχή όλα τα παιδιά ,ακούμπησαν πάνω στον τοίχο και η κυρία Μαρίνα σχεδίασε το περίγραμμα του σώματος.Με τα  χρώματα ,ολοκλήρωσαν την ζωγραφική.Περίγραμμα και έτοιμο.Στην εικόνα το Ε1 .