Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Γλώσσα ανεμογεννήτριες και Δον Κιχώτης(ηχογράφηση 3 τμήματα από τα κείμενα που ακολουθούν)

 

Θάβουν τις ανεμογεννήτριες όταν γεράσουν;(από  το in.gr /10 Οκτωβρίου 2021)

   Πρόσφατα δημοσιεύματα στο Bloomberg και στο BBC αναφέρονται στην επί του παρόντος αδυναμία ανακύκλωσης των γιγαντιαίων πτερυγίων των ανεμογεννητριών, οι οποίες οδηγούνται σε συγκεκριμένες «χωματερές» αποκλειστικά γι’ αυτές.

  Μια από αυτές τις χωματερές βρίσκεται στον Ποταμό North Platte στο Κάσπερ του Ουαϊόμινγκ. Έως τον Μάρτιο η περιοχή αυτή θα γίνει ο «τόπος αναπαύσεως» για 1.000 λεπίδες στροβίλων κατασκευασμένων από νήματα υαλοβάμβακα.

   Αυτές οι λεπίδες, που έχουν φτάσει στο τέλος της 25ετούς εργασιακής τους ζωής, προέρχονται από τρία αιολικά πάρκα στις βορειοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ. Κάθε μια θα κοπεί στα τρία ώστε να μπορεί να μεταφερθεί από νταλίκες, και στη συνέχεια τα κομμάτια θα στοιβάζονται και θα θάβονται.

    Οι τουρμπίνες από το πρώτο μεγάλο κύμα αιολικής ενέργειας της δεκαετίας του 1990 φτάνουν στο τέλος του προσδόκιμου ζωής τους σήμερα. Περίπου δύο γιγαβάτ ανεμοστροβίλων θα αντικατασταθούν το 2019 και το 2020. Και η απόρριψή τους με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα.

   Μέχρι τώρα δεν έχουν ευδοκιμήσει προσπάθειες σύνθλιψης ή αποσύνθεσης τους λόγω της ανθεκτικότητας των υλικών κατασκευής και του τεραστίου μεγέθους τους, καθώς κάποιες φτάνουν και τα 100 μέτρα σε μήκος.

     Αν και τα υπόλοιπα τμήματα της ανεμογεννήτριας, όπως ο πυλώνας και ο μηχανισμός μετατροπής μπορεί να είναι έως και 75% ανακυκλώσιμα, οι ίδιες οι πτέρυγες είναι σχεδόν αδύνατον, προς το παρόν, να ανακυκλωθούν.

      Ενώ θα μπορούσαν να υποστούν θερμόλυση στους 450-700 βαθμούς Κελσίου, η διαδικασία αυτή μόνο πράσινη δεν είναι καταναλώνοντας πολύ ενέργεια και απελευθερώνοντας θερμότητα, αλλά και ρύπους.

       Κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, όμως, προχωρούν σε καινοτόμες λύσεις. Στο Ρότερνταμ οι ανεπιθύμητες λεπίδες έχουν χρησιμοποιηθεί  για παιδική χαρά 1.200 τ.μ., που ονομάζεται Wikado, με πύργο με τσουλήθρες, σήραγγες και ράμπες, όλα κατασκευασμένα από πέντε πτερύγια ανεμογεννητριών που είχαν απορριφθεί.

           Οι παροπλισμένες πτέρυγες έχουν επίσης μετατραπεί σε παιδική χαρά και υπαίθρια καθίσματα στην ολλανδική πόλη Terneuzen, δύο στάσεις λεωφορείων στο Almere, και δίπλα στη διάσημη γέφυρα Erasmusbrug του Ρότερνταμ.

 Ο Δον Κιχώτης και οι ανεμόμυλοι 
του Μιγκέλ ντε Θερβάντες





















Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

προβλήματα μαθηματικών - ερωτήσεις ιστορίας-ρήματα για γλώσσα










 Ένας βάτραχος προσπαθεί να ανεβεί μια σκάλα.Όταν κάνει ένα πήδημα προς τα πάνω ανεβαίνει 3 σκαλιά , ενώ όταν κάνει ένα πήδημα πρός τα κάτω κατεβαίνει 2 σκαλιά. Μια σκάλα έχει 10 σκαλιά. Αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, πόσα πηδήματα θα κάνει για να ανεβεί στην κορυφή της σκάλας ;


Ερωτήσεις ιστορίας

 Ποιο ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν και τι μέτρα πήραν για να το λύσουν; 

 Πώς βοήθησαν τα μέτρα που πήραν οι Ρωμαίοι και ποια αποτελέσματα είχαν για την οικονομική ζωή των κατοίκων της αυτοκρατορίας; 

 Φαντάσου ότι είσαι ένας σπουδαίος Ρωμαίος ρήτορας που όλοι σε σέβονται και ζητούν τη γνώμη σου για τα νέα μέτρα. Πώς τα χαρακτηρίζεις; Λύνουν τα προβλήματα της αυτοκρατορίας σου; 

 Γιατί κάποιοι άνθρωποι εκείνη την εποχή αποδέχονταν τους Ρωμαίους ως κατακτητές με αντάλλαγμα τον τίτλο του Ρωμαίου πολίτη; 


Θα γράψεις τα παρακάτω στο τετράδιο γλώσσας και θα τα μάθεις από έξω.






σημειώσεις της Κωνσταντίνας για την γλώσσα





 

3Δώστε φωνή στην Ασπρούδα…

 

(Είμαστε στο χώρο της Ασπρούδας ,έχουν μαζευτεί τα παιδιά γύρω γύρω.Είναι απόγευμα)

Παιδιά: Πώς νιώθεις τώρα που δεν είναι κανείς δίπλα σου;

Ασπρούδα: Δεν νιώθω μοναξιά .Έχω τα ζώα και τα φυτά γύρω μου. Το χωριό έχει ερημώσει .Μέσα στα χαλάσματα μπαίνουν φίδια. Μερικά σπίτια έχουν ήδη καταστραφεί. Γκρεμισμένα παράθυρα και ανοιχτές πόρτες. Πουθενά οι άνθρωποι.

Παιδιά: Παλιά ήσουν πιο χαρούμενη;

Ασπρούδα: Ναι γιατί Δρυάδες και Αμαδρυάδες ήταν γύρω μου. Παίζαν τα παιδιά κοντά μου.Υπήρχε ευτυχία και ζωή.Ο κόσμος με θαύμαζε και με φοβόταν βλέποντας το ύψος μου.

 


Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021

 Φαντάσου ότι είσαι ένας αρχαίος Έλληνας και επισκέπτεσαι την αρχαία Ρώμη. Εκεί αντικρίζεις κτήρια, αγάλματα και άλλα έργα τέχνης που μοιάζουν με αυτά της αρχαία Αθήνας, της πόλης από την οποία κατάγεσαι. Πώς νιώθεις; 

 Φαντάσου ότι είσαι ένας πασίγνωστος αρχαίος Έλληνας δάσκαλος και σε προσλαμβάνει ένας πλούσιος Ρωμαίος για να διδάξεις τα παιδιά του. Τι τους μαθαίνεις; Πώς νιώθεις;

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

Επανάληψη στην Δ΄τάξη

Επανάληψη στην ύλη της Δ΄τάξης 


πίνακας του Πυθαγόρα


Τρίτη 21 του Σεπτέμβρη 2021

«Ιστορία στο δάσος των Λαγυνών»

 

Θεματική πρόταση :πού,πότε,ποιοι

 

Λεπτομέρειες :Παρατηρώ  ξυλοκόποι, χελώνες,  σαύρες, σκύλοι, πεταλούδες,αράχνες,φλαμίγκο,γεράκια, ρίγανη,

 

Κατακλείδα:Πώς αισθάνομαι

 

 

 

Ερωτήσεις

Ναι

Όχι

Επίθετα 6

 

 

Προτάσεις με το πού 4

 

 

Χρονικές εκφράσεις 5

 

 

Κατανοητή;

 

 

Τελείες –Κεφαλαίο-παράγραφοι

 

 

 


Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

παίζω με τον πολλαπλασιασμό

 Για τον πολλαπλασιασμό 

http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti/story_html5.html

http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti1/story_html5.html

http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti2/story_html5.html

Αν δεν παίζουν τα πέναλτι,προσπαθείστε και παρακάτω :




Η Θεοδώρα μας έδειξε  την μονοκοντυλιά ε και στ.Από μένα οι οδηγίες για την α.
Προσπαθείστε να τις κάνετε έτσι ώστε να μην σηκώνετε το μολύβι σας και να μην περνάτε από την ίδια γραμμή ξανά.
(από το περιοδικό Μικρός Ευκλείδης)




Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021

υλικά για την μελέτη του Ε1(από την δασκάλα του τμήματος Παπασυμεών Ελισάβετ)

 ΤΕΤΡΑΔΙΑ

• 1 τετράδιο Γλώσσας (60 φύλλων)
• 1 τετράδιο Μαθηματικών (60 φύλλων)
• 1 τετράδιο Παραγωγής Γραπτού Λόγου (50 φύλλων)
• 1 τετράδιο Θεωρητικών μαθημάτων (60 φύλλων) για ιστορία ,φυσική.
• 1 τετράδιο ευρετήριο

    1 λεξικό (θα δώσω διευκρινήσεις στα παιδιά στην τάξη)


ΥΛΙΚΑ
• 1 απλός φάκελος για τις ανακοινώσεις με λάστιχο



• 1 φάκελος με θήκες.



• 1 γόμα, 1 ξύστρα, 2 μολύβια, ψαλίδι, κόλλα.
Παρακαλώ να έχουν μόνο αυτά μαζί τους. Προς το παρόν τίποτε άλλο.
• Γεωμετρικά όργανα: διαφανής χάρακας, διαφανής γνώμονας, διαφανές μοιρογνωμόνιο (διπλής αρίθμησης), διαβήτης.
• 1 μπλοκ σημειώσεων


   Κάθε παιδί θα έχει το δικό του μέρος στη τάξη, για να βάζει τα πράγματά του/της.

    Τα βιβλία να είναι με καπλάντα πλαστική που προσαρμόζεται και σε επόμενα τεύχη. Σε όλα τα βιβλία ο/η μαθητής /τρια θα γράψει το όνομά του/της.

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Ροδάνι








ροδάνι ή τσικρίκι



από   Λαογραφικό Μουσείο Αμαρουσίου




Καλή σχολική χρονιά