Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

Επανάληψη στην Δ΄τάξη

Επανάληψη στην ύλη της Δ΄τάξης 


πίνακας του Πυθαγόρα


Τρίτη 21 του Σεπτέμβρη 2021

«Ιστορία στο δάσος των Λαγυνών»

 

Θεματική πρόταση :πού,πότε,ποιοι

 

Λεπτομέρειες :Παρατηρώ  ξυλοκόποι, χελώνες,  σαύρες, σκύλοι, πεταλούδες,αράχνες,φλαμίγκο,γεράκια, ρίγανη,

 

Κατακλείδα:Πώς αισθάνομαι

 

 

 

Ερωτήσεις

Ναι

Όχι

Επίθετα 6

 

 

Προτάσεις με το πού 4

 

 

Χρονικές εκφράσεις 5

 

 

Κατανοητή;

 

 

Τελείες –Κεφαλαίο-παράγραφοι

 

 

 


Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

παίζω με τον πολλαπλασιασμό

 Για τον πολλαπλασιασμό 

http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti/story_html5.html

http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti1/story_html5.html

http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti2/story_html5.html

Αν δεν παίζουν τα πέναλτι,προσπαθείστε και παρακάτω :




Η Θεοδώρα μας έδειξε  την μονοκοντυλιά ε και στ.Από μένα οι οδηγίες για την α.
Προσπαθείστε να τις κάνετε έτσι ώστε να μην σηκώνετε το μολύβι σας και να μην περνάτε από την ίδια γραμμή ξανά.
(από το περιοδικό Μικρός Ευκλείδης)




Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021

υλικά για την μελέτη του Ε1(από την δασκάλα του τμήματος Παπασυμεών Ελισάβετ)

 ΤΕΤΡΑΔΙΑ

• 1 τετράδιο Γλώσσας (60 φύλλων)
• 1 τετράδιο Μαθηματικών (60 φύλλων)
• 1 τετράδιο Παραγωγής Γραπτού Λόγου (50 φύλλων)
• 1 τετράδιο Θεωρητικών μαθημάτων (60 φύλλων) για ιστορία ,φυσική.
• 1 τετράδιο ευρετήριο

    1 λεξικό (θα δώσω διευκρινήσεις στα παιδιά στην τάξη)


ΥΛΙΚΑ
• 1 απλός φάκελος για τις ανακοινώσεις με λάστιχο



• 1 φάκελος με θήκες.



• 1 γόμα, 1 ξύστρα, 2 μολύβια, ψαλίδι, κόλλα.
Παρακαλώ να έχουν μόνο αυτά μαζί τους. Προς το παρόν τίποτε άλλο.
• Γεωμετρικά όργανα: διαφανής χάρακας, διαφανής γνώμονας, διαφανές μοιρογνωμόνιο (διπλής αρίθμησης), διαβήτης.
• 1 μπλοκ σημειώσεων


   Κάθε παιδί θα έχει το δικό του μέρος στη τάξη, για να βάζει τα πράγματά του/της.

    Τα βιβλία να είναι με καπλάντα πλαστική που προσαρμόζεται και σε επόμενα τεύχη. Σε όλα τα βιβλία ο/η μαθητής /τρια θα γράψει το όνομά του/της.

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Ροδάνι








ροδάνι ή τσικρίκι



από   Λαογραφικό Μουσείο Αμαρουσίου




Καλή σχολική χρονιά

 

Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021

Αποχαιρετώ την Στ΄τάξη

 

Τώρα που θα πάτε στο Γυμνάσιο φίλοι μας της Στ' 

Να είστε προσεκτικοί στην συμπεριφορά σας,

μην κάνετε ότι σας λένε οι άλλοι .

Να μην πηγαίνετε στις πίσω αυλές για να είστε ασφαλείς.

Να παρακολουθείτε το μάθημα με ερωτήσεις και απορίες

γιατί το σχολείο θα σας φέρει γνώση και ανωτερότητα.

Δεν θα είναι όλοι οι δάσκαλοι ,

όπως νομίζετε.

Βάλτε στόχους και ακολουθείστε τους.

Στη ζωή σας  θα συναντήσετε

Κύκλωπες και Λωτοφάγους ,

μην σταματάτε να είστε ευγενικοί,

να σέβεστε ,να φιλτράρετε  τα θέλω σας

με το νου και τη λογική.





Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021

περίμετρος


κλικ στο βιντεάκι παρακάτω



Ασκήσεις στο Φωτόδεντρο

περίμετρος τετραγώνου 

περίμετρος τριγώνου

ισοπεριμετρικά σχήματα

από in school

 Τα σχήματα που ακολουθούν είναι ισοπεριμετρικά με περίμετρο 40 εκ.Παρόλο που υπάρχουν τρίγωνο,ορθογώνιο,πολύγωνα είναι ισοπεριμετρικά.

Φωτογραφίες :Γιώργος Χ.









Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021

Τέντογλου Μιλτιάδης

 O Μιλτιάδης Τεντόγλου (18 Μαρτίου 1998) είναι Έλληνας αθλητής του στίβου. Ξεκίνησε το στίβο σε ηλικία 15 ετών έπειτα από παρότρυνση του πρώτου προπονητή του, Βαγγέλη Παπανίκου, ο οποίος τον είδε σε αγώνες παρκούρ και κατάλαβε ότι ο αθλητής διαθέτει μεγάλη αλτικότητα. Σήμερα ο προπονητής του είναι ο Γιώργος Πομάσκι. 

Οι πρώτες του μεγάλες επιδόσεις ήρθαν το 2015. Μέσα σε λίγες ημέρες βελτίωσε το Πανελλήνιο ρεκόρ Παίδων. Στις 6 Ιουνίου προσγειώθηκε στα 7,65μ. και λίγες μέρες αργότερα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων/Νεανίδων στις Σέρρες το ανέβασε στα 7,69 μ.Με τέτοιες επιδόσεις είχε κλείσει εισιτήριο και μία θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που διεξήχθη στο Κάλι της Κολομβίας (15-19/7/2015). Εκεί κατετάγη στην πέμπτη θέση με καλύτερο άλμα στα 7.66μ.

Στο Μπίντγκοζ της Πολωνίας στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Εφήβων-Νεανίδων το 2016, σε ηλικία 17 ετών ο Μίλτος Τεντόγλου με άλμα στα 7,91 μ. (-0.4) από την τρίτη του προσπάθεια κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο.

Στις 28 Μαΐου με άλμα στα 8.19μ. κατά τη διάρκεια του μίτινγκ "Παπαφλέσσια" έπιασε το όριο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.Δεν κατάφερε να προκριθεί στον τελικό των Ολυμπιακών Αγώνων 2016 ούτε του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Στίβου 2017.

Στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα στίβου ανδρών 2017 κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο με 8.30 μ και νέο πανελλήνιο ρεκόρ κάτω των 20.

Λίγο αργότερα, ήρθε και το πρώτο του χρυσό μετάλλιο σε μεγάλη διοργάνωση.  Στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Κ20 που διεξήχθη στο Γκροσέτο κατετάγη πρώτος με καλύτερο άλμα στα 8.07μ. Αυτός ήταν και ο πρώτος του μεγάλος αγώνας στον οποίο έκανε επίδοση πάνω από τα οκτώ μέτρα.

Στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου το 2018 κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στο μήκος με άλμα στα 8μ. και 25 εκ. Το μετάλλιο του αυτό αποτελεί το πρώτο χρυσό στο άλμα εις μήκος που κατακτά η Ελλάδα σε Ευρωπαϊκούς αγώνες. Παράλληλα ο Μιλτιάδης Τεντόγλου αναδεικνύεται με το μετάλλιο αυτό ως ο νεότερος Έλληνας πρωταθλητής Ευρώπης στίβου στην ιστορία.

Στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου 2019 κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στο μήκος με άλμα στα 8μ. και 38 εκ.

Ατομικό ρεκόρ στον ανοιχτό στίβο έκανε σε ένα μίτινγκ στην Καλλιθέα στις 26 Μαϊου 2021 με την δεύτερη καλύτερη επίδοση όλων των εποχών στην Ελλάδα με 8,60μ.

Στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου 2021 ο Μίλτος Τεντόγλου αναδείχθηκε πρωταθλητής Ευρώπης για δεύτερη συνεχόμενη φορά με άλμα 8.35μ. Ο Μίλτος Τεντόγλου παρότι αγωνίσθηκε έχοντας έναν τραυματισμό στο αριστερό του γόνατο κατάφερε με άλμα στα 8.04μ. που πέτυχε στην πρώτη του προσπάθεια στον προκριματικό να προκριθεί στον τελικό του αγωνίσματος, όπου στην πρώτη του προσπάθεια σημείωσε επίδοση 8.35μ. Το άλμα αυτό του έδωσε την πρώτη θέση αφήνοντας πίσω του τον Σουηδό Thobias Montler που σημείωσε 8.31μ. και τον Φιλανδό Kristian Pulli που σημείωσε 8.24μ.

Ο Μίλτος Τεντόγλου αυτή την στιγμή βρίσκεται σε κατάσταση προετοιμασίας εν όψη των Ολυμπιακών Αγώνων.

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

Φημισμένοι αθλητές στην Αρχαία Ελλάδα

 Ο Θεαγένης ο Θάσιος αποτελεί έναν από τους διασημότερους αθλητές της αρχαιότητας, που διακρίθηκε κυρίως στο Παγκράτιο. Έζησε κατά το πρώτο μισό του 5ου π.Χ. αιώνα, καταγόταν από τη Θάσο και ήταν γιος του Τιμοσθένη που ήταν ιερέας στον ναό του Ηρακλή .

Όταν ήταν εννέα χρονών ο Θεαγένης γυρίζοντας από το σχολείο είδε στην αγορά ένα μπρούτζινο άγαλμα θεού και του άρεσε τόσο πολύ που το άρπαξε από τη βάση του και κουβαλώντας το στους ώμους το πήγε στο σπίτι του. Καθώς αποκαλύφθηκε η πράξη του αυτή, που θεωρείτο ιεροσυλία, κάποιοι παρά το νεαρό της ηλικίας του ζήτησαν για αυτόν την ποινή του θανάτου. Για καλή του τύχη πρυτάνευσε η λογική ενός γέροντα, που δήλωσε πως αρκούσε ως τιμωρία να κουβαλήσει το άγαλμα πάλι πίσω στη θέση του. Το συμβάν αυτό έκανε το όνομα του Θεαγένη για πρώτη φορά ευρύτερα γνωστό.

Ο Θεαγένης έλαβε μέρος για πρώτη φορά σε Ολυμπιακούς αγώνες το 480 π.Χ. στο άθλημα της πυγμής (πυγμαχίας), στεφόμενος μάλιστα Ολυμπιονίκης. Τέσσερα χρόνια αργότερα αγωνίστηκε στην Ολυμπιάδα του 476 π.Χ. στο Παγκράτιο, επικρατώντας και πάλι. Καταγράφονται εκτός από τις Ολυμπιακές του νίκες, σύμφωνα με τον Παυσανία τουλάχιστον 3 νίκες στα Πύθια, 9 στα Νέμεα και 10 στα Ίσθμια, άλλες στην πυγμή και άλλες στο παγκράτιο. Σε κάποιους αγώνες προς τιμήν του Αχιλλέα αγωνίστηκε στον δόλιχο δρόμο (δρόμος αντοχής, μήκους 2 σταδίων: ~3600 μ.) και επίσης νίκησε. Ο συνολικός αριθμός των νικών του σε αγώνες φθάνει σύμφωνα με διάφορες πηγές μεταξύ 1200 και 1400 Αναρτήθηκε άγαλμα του Θεαγένη στην ιερή Άλτιδα της Ολυμπίας.

Ο Θεαγένης δοξασμένος από τις πολλές επιτυχίες έγινε αντικείμενο λατρείας στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Μετά το θάνατό του οι Θάσιοι έστησαν στο νησί ανδριάντα προς τιμήν του. Σύμφωνα με τον Παυσανία, κάποιος που εν ζωή δεν είχε ποτέ καταφέρει να νικήσει τον Θεαγένη, πήγαινε κάθε νύχτα και χτυπούσε και μαστίγωνε τον ανδριάντα του. Μια βραδιά το άγαλμα φεύγοντας από τη βάση του έπεσε και σκότωσε τον άνθρωπο αυτόν. Την επόμενη μέρα τα παιδιά του κατηγόρησαν το άγαλμα για το φόνο του πατέρα τους και ζήτησαν να εφαρμοστεί ο νόμος, που προέβλεπε ισόβια εξορία από το νησί. Έτσι αποφασίστηκε να απομακρυνθεί ο ανδριάντας, που πετάχθηκε στη θάλασσα.

Σύντομα μετά την πράξη αυτή η Θάσος πλήγηκε από μεγάλη ξηρασία. Ακολουθώντας έναν δελφικό χρησμό οι Θάσιοι επανέφεραν όλους τους εξόριστους στο νησί, αλλά μάταια. Μια δεύτερη επίσκεψη στην Πυθία έδωσε τον ίδιο χρησμό, επισημαίνοντάς τους όμως πως δεν τον είχαν ακολουθήσει την πρώτη φορά, αφού δεν είχαν επαναφέρει το "εξόριστο" άγαλμα του Θεαγένη. Καθώς απορούσαν πώς θα βρουν το άγαλμα στο βυθό, ένα ψαροκάικο αλίευσε τον ανδριάντα. Μόλις αποκαταστάθηκε αυτός ξανά στο βάθρο του, έπαυσε η ξηρασία. Πολλοί Θάσιοι θεώρησαν πως ο Θεαγένης ήταν Θεός-θεραπευτής, άρχισαν να τον λατρεύουν και να του προσφέρουν θυσίες.


Ο Λεωνίδας ο Ρόδιος ήταν διάσημος ολυμπιονίκης δρομέας, που έζησε τον 2ο π.Χ. αιώνα και καταγόταν από τη Ρόδο.

Διακρίθηκε αγωνιζόμενος σε τρία αθλήματα του δρόμου: το στάδιο, τον δίαυλο και τον οπλίτη δρόμο  και αναδείχτηκε τριαστής, αφού κατάφερε να τερματίσει πρώτος και στα τρία αθλήματα την ίδια ημέρα. Μνημονεύεται ως ο επιφανέστερος δρομέας από τους αρχαίους συγγραφείς, διότι νίκησε και στα τρία αθλήματα, όχι σε μία, αλλά σε τέσσερις διαδοχικές διοργανώσεις των Ολυμπίων · πιο συγκεκριμένα στην 154η, την 155η, την 156η και την 157η Ολυμπιάδα.

Οι δώδεκα, συνολικά, νίκες του, τον ανέδειξαν ως τον πιο πολυνίκη αθλητή στην ιστορία των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων . Ο Φιλόστρατος ο Αθηναίος αναλύει περισσότερο τον άθλο του κατορθώματος του Λεωνίδα, εξηγώντας πως τα τρία αθλήματα στα οποία πρώτευσε, απαιτούσαν εντελώς διαφορετικά σωματικά χαρακτηριστικά . Το σύνολο των νικών του ξεπεράστηκε μετά από 2.168 χρόνια στους σύγχρονους ολυμπιακούς αγώνες από τον Αμερικανό κολυμβητή Μάικλ Φελπς το 2016, ο οποίος κατέκτησε το 13ο μετάλλιο του στους ολυμπιακούς αγώνες του Ρίο ντε Τζανέιρο.


Ο Μίλων ο Κροτωνιάτης (557 π.Χ.), γιος του Διοτίμου, ήταν παλαιστής από την Μεγάλη Ελλάδα και είχε στεφανωθεί σε έξι Ολυμπιάδες, πέντε φορές στην κατηγορία των ανδρών και μία στην κατηγορία παίδων. Δεν κατάφερε να γίνει και έβδομη φορά Ολυμπιονίκης λόγω του Τιμασίθεου, ο οποίος ήταν συμπατριώτης του, νεότερός του παλαιστής και πρωτοπόρος στην τεχνική του ακροχειρίζειν.
Ο Μίλων ανεδείχθη επτά φορές νικητής στα Πύθια στους Δελφούς (μία ως παις), δέκα στα Ίσθμια, καθώς και εννέα στα Νέμεα. Ήταν συνολικά έξι φορές Ολυμπιονίκης και πέντε φορές περιοδονίκης . Είχε δηλαδή πάνω από τριάντα νίκες σε στεφανίτες (Πανελλήνιους) αγώνες μέσα σε τουλάχιστον 24 χρόνια.

Εκτός από σπουδαίος αθλητής με αξιοζήλευτη σταδιοδρομία, είχε επίσης, σύμφωνα με τον Θεόδωρο Ιεραπολίτη, οδηγήσει τους συμπατριώτες του στον στρατιωτικό θρίαμβο επί των Συβαριτών το 510 π.Χ. ντυμένος σαν τον Ηρακλή, φορώντας τον Ολυμπιακό κότινο στο κεφάλι, με λεοντή πάνω στους ώμους και κουβαλώντας ρόπαλο στο χέρι.

Ο Μίλων υπήρξε οπαδός του Πυθαγόρα και ανήκε στην αριστοκρατική μερίδα του Κρότωνα. Λέγεται ότι ήταν σύντροφος του Πυθαγόρα και κάποτε μάλιστα του έσωσε την ζωή όταν συγκράτησε μια οροφή που ήταν έτοιμη να πέσει πάνω του. Πιθανόν είχε νυμφευθεί την κόρη του φιλοσόφου, Μυία.

Γύρω από το όνομα του Μίλωνα, αυτού του αληθινού θρύλου, είχαν δημιουργηθεί διάφορες ιστορίες για την ρώμη και την μυική του δύναμη:

  • Αναφέρεται για παράδειγμα ότι είχε σηκώσει στους ώμους του έναν ταύρο τεσσάρων ετών, τον οποίο και έφαγε. Ο Αθήναιος ο Ναυκρατίτης που έζησε στη Ρώμη το 2ο αι. μ.Χ., αναφέρει ότι ο Μίλων κατανάλωνε ταχτικά πέντε κιλά κρέας, άλλα τόσα ψωμί και τρεις κανάτες κρασί (σχεδόν 10 λίτρα) σε κάθε του γεύμα. Στην πραγματικότητα ο Μίλων είχε ανακαλύψει την προπόνηση με προοδευτική επιβάρυνση μέσω της σταδιακής αύξησης της αντίστασης, όταν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του για τους αγώνες άρχισε να σηκώνει ένα μοσχαράκι και να βαδίζει κάποια απόσταση. Με τον καιρό το μοσχάρι μεγάλωνε και έτσι ο Μίλων αποκτούσε όλο και μεγαλύτερη δύναμη.
  • Ο περιηγητής Παυσανίας γράφει πως ο Μίλων μπορούσε να σταθεί πάνω σε έναν δίσκο που έχει αλειφθεί με λάδι χωρίς κανένας να μπορεί να τον μετατοπίσει. Επίσης μπορούσε να κρατήσει στο χέρι του ένα ρόδι χωρίς κανείς να μπορεί να του το πάρει από το χέρι -εκτός της γυναίκας του- και χωρίς αυτό να σπάσει. Αυτή η τελευταία εκδοχή ίσως είναι παρερμηνεία αγάλματος στο οποίο πιθανόν εμφανίζεται ο Μίλων να δίνει στην Ήρα το φρούτο .
  • Άλλα ανδραγαθήματα που λέγεται πως έκανε ήταν ότι μετέφερε ο ίδιος το άγαλμά του στην Άλτη και ότι μπορούσε να δέσει, όπως ένα στεφάνι, ένα κορδόνι στο κεφάλι του και να το σπάσει με τη δύναμη των φλεβών του κρατώντας την αναπνοή του.

Ο Μίλων πέθανε όταν κατά την διάρκεια μιας βόλτας του στο δάσος είδε έναν κορμό δέντρου που είχαν αφήσει οι ξυλοκόποι μαζί με τις σφήνες. Μη μπορώντας να αντισταθεί στην πρόκληση του να δοκιμάσει την δύναμή του τελειώνοντας τη δουλειά που άφησαν στην μέση οι ξυλοκόποι, προσπάθησε να τον σχίσει με γυμνά χέρια. Κατά την προσπάθειά του αυτή όμως, οι σφήνες γλίστρησαν έξω και τα χέρια του πιάστηκαν στον κορμό. Έτσι όταν νύχτωσε τον κατασπάραξαν οι λύκοι.

(από βικιπαίδεια)

Τρίτη 8 Ιουνίου 2021

Βιντεάκια για την Γεωγραφία-Δασικός και ορυκτός πλούτος της Ελλάδας

 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν μάρμαρα, τα οποία κατά την αρχαιότητα αποτελούσαν πλούτο για την οικονομία της χώρας και εξαιρετική ύλη για τη γλυπτική τέχνη.

Εισαγωγή :ορυχεία Λαυρίου


Μεταλλεία αργύρου στο Λαύριο


  Παιδιά του Ε3 ,σκεφτείτε τι θα προτείνατε ώστε να διαμορφώνουμε ένα κείμενο-πρόταση για την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός σώματος εθελοντών με έργο την προστασία των δασών.(Θα το ανεβάσουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου στην ενότητα :Τα παιδιά γράφουν)


Να βρείτε τις πληροφορίες για την Ζάκυνθο ,στο padlet της συνεργατικής εφημερίδας.

https://padlet.com/ilikart/q0abvbyszl1x967d

Απάντηση από το 6ο Δημοτικό Λειβαδειάς

 6Ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς            


 


                                                                                                                          Λιβαδειά, 4/06/2021


 


Αγαπητοί μας φίλοι,


Είμαστε χαρούμενοι που ανοίξανε τα σχολεία και μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας! Σήμερα αλλάξαμε θέσεις. Ο Νίκος κάθεται με την κα Χαρά, ο Γιώργος Μ. με τον Μάριο, ο Μπιόρντι μόνος του, ο Αλέξανδρος μόνος του, η Βάσια με τη Χριτίνα, ο Δημήτρης με τον Χαράλαμπο, η Αντιάνα με τη Γιόλα, η Δήμητρα με τη Φυλλιώ και ο Γιώργος Π. με τον Μαρινέλι. Εσείς πώς κάθεστε;


Είδαμε τις ταινίες, ήταν πολύ ωραίες! Θέλουμε να κάνουμε και εμείς, αλλά δεν ξέρουμε αν θα προλάβουμε! Η Βάσια, βέβαια, βρήκε θέμα και ο κύριος είπε ότι θα προσπαθήσουμε να τη γυρίσουμε! 


Το Γεωπονικό πανεπιστήμιο στην Αθήνα μας έκανε την τιμή να μας στείλει μεταξοσκώληκες. Πήραμε μερικούς σπίτι και τους φροντίζουμε! Έχετε ασχοληθεί εσείς με μεταξοσκώληκες; Σας στέλνουμε μερικές φωτογραφίες για να τους δείτε!


Η Φυλλιώ ρωτάει, αν εσείς παίζετε μπουγέλο, γιατί εμάς ο κύριος δεν μας αφήνει! Βέβαια εμείς θα παίξουμε την τελευταία μέρα του σχολείου!!!


Σήμερα, βοηθήσαμε τους δασκάλους να ξεχωρίσουμε τα βιβλία όλου του σχολείου για την επόμενη χρονιά!


Μόλις η ταινία μας είναι έτοιμη θα σας τη στείλουμε!


Περιμένουμε τα νέα σας!


Με αγάπη, 


Οι φίλοι σας από τη Λιβαδειά

Ακολουθεί το padlet της τάξης του κ.Σαμούχου:

https://padlet.com/Samouchos/iq4ju6l5rwrg



Δευτέρα 24 Μαΐου 2021

Πέμπτη 20 Μαΐου 2021

Ήχος 

γράψε στο τετράδιο φυσικής τι κατάλαβες από το βιντεάκι που είναι παραπάνω.

Τρίτη 18 Μαΐου 2021

Κάστρο της Ρεντίνας 

Το κείμενο ολόκληρο για τις σημειώσεις σας.

Τα στενά της Ρεντίνας

και οι εικόνες για ζωγραφική:





από
 https://thesekdromi.gr/featured/to-kastro-ths-rentinas/




από 

https://parallaximag.gr/featured/vyzantino-kastro-rentinas-enas-simantikos-archaiologikos-choros-se-pliri-apaksiosi



Παρασκευή 14 Μαΐου 2021

 

Φυσική

 

Δείτε παρακάτω ,τα αποτελέσματα της έρευνας σας,που έγινε στην τάξη  και απαντήστε στα ερωτήματα(τετράδιο φυσικής):

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου


α)Τι συμπεράσματα βγάζεις για τη διατροφή των κοριτσιών και των αγοριών από την έρευνά σου;
β)Υπάρχει σημαντική απόκλιση στα ποσοστά μεταξύ των δυο φύλων;
γ)Τι παρατηρείς σχετικά με την ενασχόληση των παιδιών με τη γυμναστική;


(από έξω για το μάθημα της φυσικής)

Πείνα και υποσιτισμός: Αυτά που πρέπει να ξέρετε

Περίπου το 30% του πληθυσμού της γης πάσχει από πείνα και υποσιτισμό.
Οι άνθρωποι που δεν μπορούν να λαμβάνουν κανονική διατροφή με την αναγκαία ενέργεια και τα ουσιώδη θρεπτικά συστατικά δεν μπορούν να έχουν μια υγιή και δραστήρια ζωή.
Το αποτέλεσμα είναι ανυπολόγιστη απώλεια ανθρωπίνου δυναμικού και κοινωνικής ανάπτυξης. Οι καταστρεπτικές ασθένειες και ο θάνατος συμπληρώνουν την θλιβερή εικόνα που προκύπτει και που μαστίζει τις περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες του κόσμου.
Τα στοιχεία που δίνει η Παγκόσμιος Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών, είναι ενδεικτικά της τραγικής κατάστασης που επικρατεί:

  • 1 στους 5 ανθρώπους στις αναπτυσσόμενες χώρες, πάσχει από χρόνιο υποσιτισμό. Συνολικά επηρεάζονται 777 εκατομμύρια άνθρωποι
  • Κάθε χρόνο πεθαίνουν στις αναπτυσσόμενες χώρες 12 εκατομμύρια παιδιά. Το 55% των θανάτων αυτών οφείλεται στην κακή διατροφή
  • 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι από τους οποίους το 52% είναι έγκυοι γυναίκες και το 39% είναι παιδιά, υποφέρουν από χρόνια έλλειψη θρεπτικών στοιχειών που τους προκαλεί αναιμία
  • Υπολογίζεται ότι 100 έως 140 εκατομμύρια παιδιά πάσχουν από έλλειψη βιταμίνης Α, η οποία προκαλεί τύφλωση
  • 177 εκατομμύρια παιδιά δεν έχουν κανονική σωματική ανάπτυξη λόγω υποσιτισμού και πείνας
  • Ένα ποσοστό των βρεφών, που κυμαίνεται από 17% μέχρι ακόμη και 50% του συνόλου των βρεφών στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες, γεννιούνται με χαμηλό βάρος γέννηση.
  • 740 εκατομμύρια ανθρώπων πάσχουν από έλλειψη ιωδίου.

Η πείνα η οποία επηρεάζει 1 άνθρωπο για κάθε 5 στις αναπτυσσόμενες χώρες, είναι ένα σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξη των κοινωνιών και των ατόμων. Χωρίς τις σωστές διορθωτικές παρεμβάσεις, η πείνα, ο υποσιτισμός, οι ασθένειες και ο θάνατος που προκαλούνται επαναλαμβάνονται σε κάθε γενεά.Οι πεινασμένοι υποφέρουν μέσα στη σιωπή και για κάποιο που δεν έχει έμπειρο μάτι, σε πολλούς από αυτούς, δεν φαίνονται άμεσα εξωτερικά σημεία της σοβαρότητας της πείνας που τους καταπονεί.
Η χρόνια πείνα αυξάνει την ευπάθεια στις ασθένειες. Οι άνθρωποι νιώθουν αδύνατοι και ληθαργικοί. Η ικανότητα τους για εργασία μειώνεται και αυτό επηρεάζει την οικονομία. Αυτό με τη σειρά του συντείνει στην πείνα και τη φτώχεια που βασανίζει τις οικογένειες με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος που διαιωνίζει το πρόβλημα.
Οι ελλείψεις της διατροφής σε βιταμίνες και άλλα στοιχεία προκαλεί ανεπάρκεια της σωματικής ανάπτυξης των παιδιών, μειωμένη ανάπτυξη των πνευματικών ικανοτήτων και τύφλωση.
Οι αναιμίες που προκύπτουν λόγω έλλειψης σιδήρου είναι υπεύθυνες για το 20% των θανάτων των μητέρων στην Αφρική και στην Ασία.
Οι γυναίκες και τα παιδιά είναι περισσότερο ευάλωτα στην πείνα και στον υποσιτισμό.


Στο ποίημα κυριαρχεί η ανθρώπινη φύση του Ιησού.Έτσι ο ποιητής επιμένει να δείχνει την θεία υπόσταση μέσα από την ανθρώπινη.Ο άνθρωπος είναι εικόνα και ομοίωση του Θεού.Ο θάνατος είναι το τέλος του κύκλου της ζωής.

 Η γλώσσα του ποιήματος είναι η δημοτική .Ο στίχος είναι ελεύθερος χωρίς ομοιοκαταληξία.

  Κυριαρχούν στοιχεία από τη ζωή του Ιησού ,αισθήματα ελευθερίας ,συγκίνησης και απέραντου θαυμασμού στο μεγαλείο του Θεού.

1.Ποιες είναι οι ανθρώπινες στιγμές στο ποίημα;

  Το ποίημα ξεχειλίζει ,πλημμυρίζει από τις ανθρώπινες στιγμές,που τονίζουν την τρυφερότητα του Ιησού.

  Ξεκινάει με την παιδική ηλικία ,στο κόκκινο φόρεμα της μητέρας του ,σκαρφαλωμένος στα γόνατά της . «Είναι τα ίδια γόνατα /που προβάτιζαν,παίζοντας ,γύρω από το κόκκινο φουστάνι της μάνας του,όταν/ήτανε βρέφος δέκα μηνών.»

  Ενήλικος πια ,νιώθει τα γόνατά του να λυγίζουν ,να κόβονται και να γίνονται ένας σωρός κάτω από το βάρος της προδοσίας και του σταυρικού θανάτου.

 

Πιετά  : ο Μιχάηλ Άγγελος κατασκεύασε την Πιετά,την Παναγία.Την δείχνει να κάθεται στον Γολγοθά .Ο Ιησούς είναι γυμνός .

Το άγαλμα βρίσκεται στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό