Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2

Παπασυμεών Ελισσάβετ δασκάλα στο ΣΤ2
κάντε κλικ στην εικόνα για καθήκοντα

Τετάρτη 12 Μαΐου 2021

Ξενιτιά και Ελλάδα

                                                             Η φάμπρικα δε σταματά

δουλεύει νύχτα μέρα
και πώς τον λεν το διπλανό
και τον τρελό τον Ιταλό
να τους ρωτήσω δεν μπορώ
ούτε να πάρω αέρα

Δουλεύω μπρος στη μηχανή
στη βάρδια δύο δέκα
κι από την πρώτη τη στιγμή
μου στείλανε τον ελεγκτή
να μου πετάξει στο αυτί
δυο λόγια νέτα σκέτα

Άκουσε φίλε εμιγκρέ
ο χρόνος είναι χρήμα
με τους εργάτες μη μιλάς
την ώρα σου να την κρατάς
το γιο σου μην το λησμονάς
πεινάει κι είναι κρίμα

Κι εκεί στο πόστο μου σκυφτός
ξεχνάω τη μιλιά μου
είμαι το νούμερο οχτώ
με ξέρουν όλοι με αυτό
κι εγώ κρατάω μυστικό
ποιο είναι τ’ όνομά μου


Μπορείτε να το ακούσετε :

https://video.link/w/cXPtc

Τρίτη 11 Μαΐου 2021

Πεπτικό σύστημα -

Γιώργος Μ.



 

Από τη Δέσποινα,




από τη Νόνη




από τον Κωνσταντίνο



από τον Γιώργο Χ.

από την Ευαγγελία




από τον Γιώργο Μ.





Δείτε και :

1.Για το πεπτικό σύστημα  και το ρόλο της χολής , από το δημοτικό σχολείο Καρύστου

https://video.link/w/HS9tc


2.Για τα μεταλλαγμένα τρόφιμα(από atlas wiki)

Μεταλλαγμένα τρόφιμα: όλη η αλήθεια…

τι είναι τα μεταλλαγμένα τρόφιμα;
Οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί (ή γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί) κατασκευάζονται στα εργαστήρια με τη βοήθεια της γενετικής μηχανικής. Η διαδικασία κατασκευής τους περιλαμβάνει την εξαγωγή επιλεγμένων γονιδίων από ένα οργανισμό (όπως ζώα, φυτά, βακτήρια και ιούς), και την τεχνητή εισαγωγή τους σε άλλους εντελώς διαφορετικούς οργανισμούς (όπως είναι τα καλλιεργούμενα φυτά). Οι νέοι αυτοί οργανισμοί αποκτούν κάποια νέα χαρακτηριστικά, όπως αντοχή σε ένα συγκεκριμένο ζιζανιοκτόνο. Η γενετική μηχανική συνήθως χρησιμοποιεί γονίδια ιών για τη διείσδυση και την προώθηση των ξένων γονιδίων, καθώς και γονίδια ανθεκτικότητας σε αντιβιοτικά. Τα εισαγόμενα γονίδια είναι παρόντα σε κάθε κύτταρο του φυτού. Οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί αποτελούν τεχνητές μορφές ζωής που δεν υπήρχαν μέχρι πρότινος στη φύση και που, αντίθετα με τις παραδοσιακές μορφές βιοτεχνολογίας και φυτικής παραγωγής, καταργούν τους φυσικούς φραγμούς που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ των ειδών μέσα από εξελικτικές διαδικασίες εκατομμυρίων χρόνων. Έτσι, ενώ η διασταύρωση ενός ψαριού με μια φράουλα είναι αδύνατη στη φύση, η γενετική μηχανική το «επιτυγχάνει» μέσα στο εργαστήριο. Οι επιστήμονες εξάγουν ένα γονίδιο ψαριού και το εμφυτεύουν σε μία φράουλα δημιουργώντας ένα καθ’ όλα νέο οργανισμό. Η γενετική μηχανική έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί γονίδια ζώων, φυτών, ακόμα και ανθρώπων.

πώς φτάνουν οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί στο πιάτο μας;

Στην παγκόσμια αγορά κυκλοφορούν τέσσερα μεταλλαγμένα προϊόντα, η σόγια, το καλαμπόκι, το βαμβάκι και η ελαιοκράμβη. Η Ευρώπη εισάγει κυρίως μεταλλαγμένη σόγια και κάποιες ποικιλίες μεταλλαγμένου καλαμποκιού. Η μεταλλαγμένη σόγια και το καλαμπόκι χρησιμοποιούνται ως συστατικά στην παραγωγή τροφίμων και στην παραγωγή ζωοτροφών.
Συστατικά σε τρόφιμα: Η σόγια και το καλαμπόκι αποτελούν δύο από τις σημαντικές πρώτες ύλες στη βιομηχανία τροφίμων. Περισσότερο από το 60% των τροφίμων περιέχει παράγωγα σόγιας, όπως αλεύρι, πρωτεΐνες, λεκιθίνη (Ε322), φυτικά έλαια, κλπ ή παράγωγα καλαμποκιού, όπως άμυλο, λάδι, αλεύρι, σορβιτόλη (Ε420), γλυκόζη, φρουκτόζη, κ.α. Επομένως τρόφιμα όπως μπισκότα, σάντουιτς, σοκολάτες ή παιδικές τροφές μπορεί να περιέχουν μεταλλαγμένη σόγια ή καλαμπόκι.
Ζωοτροφές: Η σόγια αποτελεί επίσης βασικό συστατικό της διατροφής των ζώων και των ψαριών εκτροφής (αγελάδες, γουρούνια, πουλερικά, ψάρια), τα οποία καταλήγουν στο πιάτο μας ως ζωικά προϊόντα, όπως κρέας, ψάρι, πουλερικά, γάλα, τυρί, γιαούρτι και αβγά.


σε ποιά τρόφιμα βρίσκονται γενετικά μεταλλαγμένα συστατικά;
Τα περισσότερα αγαπημένα µας προϊόντα, όπως σοκολάτες, μπισκότα, σάλτσες, κορν-φλέικς, τσιπς, έτοιμα γεύματα, παιδικές τροφές, περιέχουν σόγια, καλαμπόκι ή παράγωγά τους (όπως λεκιθίνη, φυτικά έλαια, άμυλο, γλυκόζη κ.α.) που είναι πιθανό να είναι µεταλλαγµένα.
Τα παράγωγα της μεταλλαγμένης σόγιας μεταξύ άλλων, βρίσκονται σε:
Αλλαντικά: Πρωτεΐνες σόγιας
Ζαχαρωτά - γλυκά: Αλεύρι σόγιας, σογιέλαιο, λεκιθίνη (Ε322)
Κονσέρβες ψαριού: Σογιέλαιο
Μπισκότα: Σογιέλαιο, αλεύρι σόγιας, λεκιθίνη (Ε322)
Παιδικές τροφές: Πρωτεΐνες σόγιας, σογιέλαιο, μαλτοδεξτρίνη.
Στιγμιαίος καφές: λεκιθίνη (Ε322)
Ψωμί: Αλεύρι σόγιας, πρωτεΐνες σόγιας, λεκιθίνη (Ε322), μονο-διγλυκερίδια (Ε322)
Τα παράγωγα του μεταλλαγμένου καλαμποκιού, μεταξύ άλλων, βρίσκονται σε:
Δημητριακά: Καλαμποκάλευρο, σιμιγδάλι καλαμποκιού, άμυλο και νιφάδες καλαμποκιού.
Μαγιονέζες: Καλαμποκέλαιο.
Παιδικές τροφές: Καλαμποκέλαιο, σιμιγδάλι καλαμποκιού.
Φυτικά έλαια: Καλαμποκέλαιο.

μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα μεταλλαγμένα τρόφιμα;
Σήμερα το καλαμπόκι και η σόγια είναι δύο από τις πιο σημαντικές πρώτες ύλες στη βιομηχανία των τροφίμων. Περισσότερα από 30.000 συσκευασμένα τρόφιμα, δηλαδή πάνω από το 60% των τροφίμων, περιέχουν παράγωγα σόγιας ή καλαμποκιού. Από τις 18 Απριλίου του 2004, οι παραγωγοί τροφίµων είναι υποχρεωμένοι να αναγράφουν στον κατάλογο συστατικών των προϊόντων τους αν περιέχουν ή προέρχονται από µμεταλλαγμένους οργανισµούς. Στην πράξη δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα αυτή η νομοθεσία και ελάχιστοι παραγωγοί τροφίμων αναγράφουν στον κατάλογο των συστατικών του προϊόντος π.χ. τη φράση «παράγεται από γενετικά τροποποιημένη σόγια ή καλαμπόκι». Επιπλέον στα ραφιναρισμένα έλαια (π.χ. σογιέλαιο, καλαμποκέλαιο, φυτικά έλαια) δεν είναι ανιχνεύσιμη η μετάλλαξη στο τελικό προϊόν και έτσι ξεφεύγουν «νομίμως» από τον κανόνα σήμανσης. Το μεγαλύτερο πρόβληµα όµως εντοπίζεται στα προϊόντα που δε φέρουν σήµανση (όπως γάλα, αυγά, κρέας, ψάρια κ.λ.π.), αν και για την παραγωγή τους είναι πολύ πιθανό να έχουν χρησιμοποιηθεί μεταλλαγμένες ζωοτροφές. Στην Ελλάδα, το 80% της σόγιας και του καλαµποκιού που εισάγεται χρησιμοποιείται σε ζωοτροφές και σηµαντικό µέρος του είναι μεταλλαγμένο. Προσοχή λοιπόν: το κρέας, τα αυγά, το γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα ψάρια ιχθυοτροφείου δε θα φέρουν σήμανση!

ποιοί είναι οι κίνδυνοι για την υγεία μας από την κατανάλωση των μεταλλαγμένων;
Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, στην έκθεσή του στις 5 Ιουνίου του 2001 σχετικά με τους κινδύνους των μεταλλαγμένων στην υγεία, επισημαίνει ότι «υπάρχουν λίγες αλλά ενδεικτικές έρευνες που υποδηλώνουν ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο της πρόκλησης αλλεργιών, της αύξησης της αντίστασης των μικροβίων στα αντιβιοτικά ή της παραγωγής τοξικών ουσιών εξαιτίας των μεταλλαγμένων οργανισμών». Πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι μελέτες γύρω από την ασφάλεια των μεταλλαγμένων είναι υπερβολικά ανεπαρκείς. Ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος θεωρεί ότι το κυριότερο πρόβλημα των μεταλλαγμένων φυτών είναι ότι φέρουν γονίδια που αυξάνουν την αντοχή των μικροβίων στα αντιβιοτικά. Αυτά τα γονίδια μπορούν να περάσουν μέσα σε παθογόνα μικρόβια και να τα καταστήσουν απρόσβλητα στα αντιβιοτικά. Δηλαδή η κατανάλωση των μεταλλαγμένων τροφών από τον άνθρωπο ή από τα ζώα, υπονομεύει σοβαρά των θεραπεία των ασθενειών του ανθρώπου. Και να μην ξεχνάμε ότι στη χώρα μας εισάγουμε περίπου 450.000 τόνους σόγιας και αντίστοιχες ποσότητες καλαμποκιού ετησίως. Περίπου το 80% της εισαγόμενης σόγιας και καλαμποκιού καταλήγουν κάθε χρόνο σε ζωοτροφές και ιχθυοτροφές και το υπόλοιπο χρησιμοποιείται κυρίως για την παραγωγή σογιέλαιου και καλαμποκέλαιου.

ποιοί είναι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον από τα μεταλλαγμένα;
Οι κίνδυνοι από την απελευθέρωση των μεταλλαγμένων φυτών στο περιβάλλον είναι πολλοί και μεγάλοι. Μέσω της γύρης μπορούν να μεταφερθούν γονίδια στα φυτά των γύρω καλλιεργειών, αλλά και σε άγρια φυτικά είδη (γενετική μόλυνση), προκαλώντας απρόβλεπτα φαινόμενα. Από επιστημονικές έρευνες βρέθηκε λ.χ. ότι η γύρη από το μεταλλαγμένο καλαμπόκι είναι καταστρεπτική για ένα είδος πεταλούδας. Με τα μεταλλαγμένα φυτά διαταράσσεται η οικολογική ισορροπία και ακυρώνεται κάθε προσπάθεια γειτονικής βιοκαλλιέργειας ή συμβατικής καλλιέργειας με μη μεταλλαγμένα φυτά. Μπορεί να αυξηθεί η ανθεκτικότητα σε αρκετά είδη ζιζανίων, να κυριαρχήσουν νέα είδη, άλλα να υποχωρήσουν ή να εξαφανιστούν και έτσι να υπάρξει μια πλήρης φυσική απορρύθμιση. Το ίδιο ισχύει για τα ψάρια και τα θηλαστικά. Είναι πολύ πιθανό κάποια από τα μεταλλαγμένα είδη να κυριαρχήσουν σε βάρος των φυσικών ειδών, τα οποία θα εξαφανιστούν. Η απειλή για την βιοποικιλότητα είναι εμφανής. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι αυτή η διαδικασία δεν είναι αναστρέψιμη. Γιατί εδώ δεν μπορεί να εφαρμοστεί μια διαδικασία απόσυρσης. Οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί έτσι και απελευθερωθούν στο περιβάλλον δεν μπορούν ποτέ να ανακληθούν.


Θέατρο και διατροφή









Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

Αναστάσιμη προσευχή

Προσευχή μετά το Πάσχα μέχρι την Ανάληψη



1. Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας

και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος.


2. Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι,

Προσκυνήσωμεν Άγιον, Κύριον, Ιησούν

τον μόνο αναμάρτητον.

Τον Σταυρόν Σου, Χριστέ, προσκυνούμεν

και την Αγίαν σου Ανάστασιν

υμνούμεν και δοξάζομεν.

Συ γαρ ει  Θεός ημών,

εκτός Σου, άλλον ούκ οίδαμεν,

το όνομά Σου ονoμάζομεν.

Δεύτε, πάντες οι πιστοί, προσκυνήσωμεν

την του Χριστού Αγίαν Ανάστασιν.

Ιδού γαρ ήλθεν δια του Σταυρού

χαρά εν όλω τω κόσμω.

Δια παντός ευλογούντες τον Κύριον,

υμνούμεν την Ανάστασιν Αυτού.

Σταυρόν γαρ υπομείνας δι’ ημάς,

θανάτω, θάνατον ώλεσεν.


3. Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου,

καθώς προείπεν,

έδωκεν ημίν

την αιώνιον ζωήν

και το μέγα έλεος.

Πρόσθετα συστατικά στις τροφές

πρόσθετα στις τροφές

βιντεάκι για τα συντηρητικά τροφίμων (Ε)

διαφημίσεις και διατροφή

βιντεάκι για τις διαφημίσεις τροφίμων στα αγγλικά

 Έρευνα για τις τροφές




Φόρμα για έρευνα

Ερωτήσεις για έρευνα


Από τον κ.Σαμούχο:

https://www.slideshare.net/atavar/ss-8140399


Αινίγματα-παροιμίες


αλφαβητάρι της διατροφής


Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Χελιδόνα -έθιμο των Λαγυνών

 Για την γεωγραφία :Χελιδονίσματα

Γράψε από το παραπάνω αρχείο ,στο τετράδιο γεωγραφίας,για τα χελιδόνια.Μην ξεχαστείτε ,ποιος/α  θα δει πρώτος/η  χελιδόνι ,θα βγάλει τον Μάρτη από το χέρι ,θα τον ακουμπήσει ,πάνω σε κλαδάκι δέντρου,να το βρει το χελιδονάκι και να κάνει την φωλιά του.Εκεί θα περιμένετε ,να σας φέρει δώρο ,το χελιδονάκι.

Ο Μάρτιος είναι ο πρώτος μήνας της άνοιξης .Ο βαρύς χειμώνας φεύγει και ο ήλιος αρχίζει να ζεσταίνει τον παγωμένο τόπο.Στη διάρκεια του έχουμε τον πιο άστατο καιρό. Τα χελιδόνια είναι τα πουλιά που φέρνουν την άνοιξη.
Έτσι τα παιδιά της Στ΄τάξης του σχολείου μας ,κρατώντας ένα ομοίωμα χελιδονιού και τα καλαθάκια τους, τραγουδούν την Χελιδόνα.Οι νοικοκυρές δίνουν αυγά και χρήματα: 

«Χελιδόνα έρχεται ,από μαύρη θάλασσα
θάλασσα επέρασε,πύργον εθεμέλιωσε.
Έκατσε και λάλησε,έμαθε τα γράμματα
γράμματα ελληνικά(βασιλικά) που μαθαίνουν τα παιδιά.
Μας έστειλε ο δάσκαλος ,να μας δώσεις πέν’αυγά
κι αν δεν έχεις πέντ’αυγά ,παίρνουμε την κλωσσαριά
να γεννά και να κλωσσά ,και να σέρνει τα πουλιά»






(Τα Λαγυνά .π. Ι. Σημαδόπουλος ,σελίδα 75)

Ανομβρία –Ντουντουλίτσα
Τα παιδιά  στα Λαγυνά ,έκαναν μια παρέα ,πήγαιναν  στο βουνό ,έκοβαν πρασινάδες τα λεγόμενα «βούζια».Έβαζαν πάνω στο κεφάλι του παιδιού τα βούζια και τραγουδούσαν μπροστά από κάθε σπίτι το εξής :
 ντουντουλίτσα,παρναβίτσα
βάι ντουντουλί,βάι ντουντουλί
περπερούγκα περπατεί ,το Θεό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχίτσα
για να γίνουν τα σιτάρια ,τα χορτάρια
του Θεού τα παρασπόρια
βάι ντουντουλί,βάι ντουντουλί..
΄Επειτα  έβγαινε η νοικοκυρά και έριχνε από ψηλά με το λαγήνι νερό πάνω στα βούζια της ντουντουλίτσας ,δώριζε στα παιδιά και πήγαιναν σε άλλη γειτονιά.Λένε πως ο Θεός  άκουγε τις παιδικές φωνές και το πολύ σε τρεις μέρες έβρεχε.

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Φυσική θερμότητα-γυαλί και ασκήσεις γλώσσας επαναληπτικές

 Αφού από την άμμο , θα γίνει το γυαλί,γιατί είναι διαφανές;

Η μέθοδος παρασκευής γυαλιού είναι γνωστή από τα πολύ αρχαία χρόνια, σχεδόν 4000 χρόνια πριν. Η βασική ύλη είναι ο χαλαζίας (διοξίδιο το πυριτίου) που είναι το κύριο συστατικό της άμμου το οποίο λιώνει σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Προσθέτοντας διάφορα άλλα οξίδια (ανθρακικό νάτριο, βόρακα κ.α.) χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία τήξης οπότε μπορούμε να παρασκευάσουμε γυαλί σχετικά εύκολα. Ο λόγος που το καθαρό γυαλί είναι διαφανές, είναι γιατί είναι άμορφο (όχι κρυσταλλικό) και η ενέργεια των περισσότερων φωτονίων δεν απορροφάται από τα ηλεκτρόνια των ιόντων του γυαλιού: ένα ακόμα φαινόμενο της κβαντομηχανικής! Σχεδιασμός και παρουσίαση: Δρ Γιώργος Βεκίνης, Διευθυντής Ερευνών, Υπεύθυνος Γραφείου Εκπαίδευσης του ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος" Επιμέλεια video: Διογένης Στρατιδάκης

τεχνίτης κατασκευάζει γυάλινα αντικείμενα













Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Μάτσου Πίστου από βικιπαίδεια


https://video.link/w/wzkVb

 Η πόλη ανακαλύφθηκε το 1911, στις 24 Ιουλίου, από τον Αμερικανό ιστορικό και αρχαιολόγο Χίραμ Μπίνγκαμ. Ο Μπίνγκαμ ήταν γιος ενός προτεστάντη ιερέα και είχε σπουδάσει Ιστορία και Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Το ενδιαφέρον του στρεφόταν γύρω από την ιστορία των λαών της Λατινικής Αμερικής , μέσω της εμπορικής οδού που είχαν χαράξει οι ισπανοί κονκισταδόρες (conquistadores).

Τον Ιούλιο του 1911 ξεκίνησε από το Κούσκο η Περουβιανή αποστολή του Γέιλ (Yale Peruvian expedition), την οποία οργάνωσε και χρηματοδότησε ο Μπίνγκαμ και κάποιοι παλαιοί συμφοιτητές του. Την αποστολή στελέχωναν ένας γιατρός, ένας τοπογράφος, ένας γεωλόγος, ένας μηχανικός, ένας ντόπιος οδηγός, ο ίδιος ο Μπίνγκαμ και ένας παλιός συμφοιτητής του. 

Η δυσπρόσιτη θέση του Μάτσου Πίτσου έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι ήταν το τελευταίο καταφύγιο των Ίνκας, στον αγώνα τους εναντίον των Ισπανών. Δηλαδή πολλοί πίστεψαν ότι ήταν η θρυλική Βιλκαμπάμπα λα Βιέχα που ίδρυσε ο βασιλέας των Ίνκας Μάνκο Ίνκα. Η πραγματικότητα είναι ότι το Μάτσου Πίτσου χτίστηκε το 1460 και χρησίμευε ως αστρονομικό παρατηρητήριο με αρχείο χρονολόγησης, λατρευτικό κέντρο και ως θερινά ανάκτορα των βασιλέων. Η πόλη φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε όταν ο ηγεμόνας Μάνκο Ίνκα γνωστός και σαν Μάνκο Κάπακ ο Β'  ξεκίνησε τον αγώνα ανεξαρτησίας των Ίνκας από τους Ισπανούς κατακτητές, γιατί όπως φάνηκε από τα ευρήματα εκείνη την εποχή στη πόλη χτύπησε μια μεταδοτική ασθένεια. 

Η πρόσβαση στην πόλη δεν είναι εύκολη καθώς η πορεία, καθότι μέχρι το υψόμετρο των 2.350 μέτρων γίνεται μόνο με τρένο ενώ το υπόλοιπο τμήμα ο επισκέπτης το κάνει πεζοπόρος. Η αρχαία είσοδος της πόλης ήταν από τη νότια πλευρά και όχι από τη δυτική που είναι σήμερα για τους επισκέπτες. Στο Μάτσου Πίτσου προσδιορίζονται δυο οικοδομικές φάσεις, η πρώτη του 1460 επί της βασιλείας του Ίνκα Πατσακούτι (1438-1471) και η δεύτερη του 1530, του Μάνκο Ίνκα. Έχουν μετρηθεί στην πόλη 200 κτίσματα που χωρίζονται μεταξύ τους με τοίχους, ανοιχτούς χώρους σαν πλατείες και μονοπάτια. Η πόλη χωρίζεται σε δυο τομείς, τον Αστικό και τον Αγροτικό, που τους χωρίζει μια μεγάλη πλατεία. Ο Αστικός τομέας βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της πόλης και περιλαμβάνει όλα τα τελετουργικά και διοικητικά κτίρια της πόλης μαζί με τα οικήματα, καθώς και τέσσερις πλατείες.




μύθοι για τους ογκόλιθους της Βωλάξ στην Τήνο



Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

Γεωγραφία και το ποίημα

Η λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου

    Η λιμνοθάλασσα έχει περιεκτικότητα μεγάλη σε γλυκό νερό.Ζουν σπάνια ζώα ,έχει μεγάλο κυνήγι και μεγάλες φυτείες καλαμποκιού, σιταριού, βαμβακιού.Οι ασχολίες των κατοίκων γύρω από τη λιμνοθάλασσα είναι συμβατές με το περιβάλλον, δηλαδή ψαρεύω τόσο όσο θα χρειαστώ.

  Στη λιμνοθάλασσα υπάρχουν τα βιβάρια ,μεγάλοι πάσσαλοι ,μέσα στο νερό ,που συγκρατούν το γόνο ,γιατί τα ψάρια ακολουθούν πορεία ,ενάντια στο ρέμα του νερού. Γεννούν εκεί ,γιατί με την παλίρροια ,βρίσκονται μέσα στα βιβάρια και μετά δεν μπορούν να φύγουν.

  Χέλια, μύδια, κέφαλοι, ζαργάνες είναι από τα είδη που αναπτύσσονται στην περιοχή. Ασχολία των κατοίκων ,που ενώ είναι σκληρή,είναι από αυτές που αγαπούν .Το επάγγελμά τους το αγαπούν.

  Όμως ,σήμερα το ψάρεμα συρρικνώθηκε εξαιτίας της μόλυνσης των υδάτων.Άλλο πρόβλημα είναι η διοχέτευση της Λυσιμαχίας ,στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου. Ψόφησαν τα ψάρια.

   Το επάγγελμα του ψαρά ,έχει γεμίσει με άτομα ,που δεν είναι ψαράδες και χρησιμοποιούν τράτες.

Κινδυνεύουν οι αμμοθίνες  και τα καταφύγια των άγριων ζώων.

 

Στην αρχή τηλεκπαίδευση,

με πυζάμες όλη μέρα,

κάνω σβούρες στην καρέκλα.

 Μπαίνω στη τάξη

παγώνω, κρυώνω  .

Με τη μάσκα ,όλη μέρα

Δεν αντέχω κάθε μέρα,

πονάνε τ’αυτιά μου.

 

  


Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Ευχαριστώ Γιώργο ,που το πρόσεξες. Καλό διάβασμα σε όλους και όλες.

Γεωγραφία 

ΒΜ σελ.69-70-71 να ξέρετε στον γεωφυσικό χάρτη πού είναι η κάθε λίμνη

ΤΕ σελ.31 τις ασκήσεις 1,2 και 3

Για τις σημειώσεις γεωγραφίας από την παρακάτω διεύθυνση 

https://atheo.gr/yliko/geoe/b20/index.html

θα γράψετε για τις φυσικές λίμνες,τις τεχνιτές,τη λιμνοθάλασσα και το έλος (τετράδιο γεωγραφίας)

Το γράμμα από το Δημοτικό Άρνισσας είναι στο email  των γονέων .

Έχετε και τις επαναληπτικές φωτοτυπίες 


ΚΠΑ 

Να ξέρετε τα κείμενα από έξω σελ.43 και 49 .


Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

https://atheo.gr/%ce%bf%ce%b9-%ce%bb%ce%af%ce%bc%ce%bd%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1%cf%82/ 


"Πόλεμος" στον "Κόκκινο Πλανήτη": Τρία αντίπαλα μη επανδρωμένα διαστημόπλοια έτοιμα να ανακαλύψουν τον Άρη(από Κάπιταλ 8-2-2021)



Τις επόμενες ημέρες τρία αντίπαλα μη επανδρωμένα διαστημόπλοια θα προσεγγίσουν τον Άρη μετά από ταξίδι εκατομμυρίων χιλιομέτρων στο διάστημα.

Πρώτο θα φτάσει-  αύριο Τρίτη (9/2) -  το σκάφος το Hope των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, την Τετάρτη το Κινέζικο  διαστημόπλοιο Tianwen-1 και στις 18 Φεβρουαρίου το αμερικανικό ρόβερ Perseverance αναμένεται να  κάνει τη δραματική του κατάβαση στην επιφάνεια του "Κόκκινου πλανήτη".

Αυτές οι αξιοσημείωτες αποστολές αποκαλύπτουν την επιθυμία πολλών κρατών να αναπτύξουν τη δική τους διαστημική τεχνολογία και να εξερευνήσουν το ηλιακό σύστημα. Ωστόσο, αποτελεί ερωτηματικό η κατάληξη τους. Από τις δεκάδες αποστολές στον Άρη από το 1960, περίπου οι μισές έχουν συντριβεί ή χάσει εντελώς τον πλανήτη, λόγω σε αστοχίες εξαρτημάτων, ατυχήματα στον κινητήρα πυραύλων ή σφάλματα λογισμικού.

Ο Άρης είναι "αφιλόξενος" και δύσκολος προορισμός για διάφορους λόγους. Πρώτον, είναι εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά και επιπλέον η ατμόσφαιρά του ατμόσφαιρα δεν είναι πυκνή.

Μέχρι στιγμής οι μηχανικοί της NASA βασίζονταν στην τοποθέτηση αερόσακων στους ανιχνευτές τους, επιτρέποντάς τους να αναπηδήσουν μετά από πτώση από αλεξίπτωτο. Ωστόσο, η νέα γενιά ρόβερ είναι πολύ περίπλοκη και βαριά για τέτοιους ελιγμούς. Για παράδειγμα  το Perseverance βασίζεται σε μια πλατφόρμα πυραύλων που ονομάζεται sky crane για να προσεδαφιστεί στην επιφάνεια του Άρη, σύμφωνα με τον Βρετανικό Guardian.Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και το 2012 όταν προσγειώθηκε το ρόβερ Curiosity. Τώρα το Perseverance, ένα πολύ βαρύτερο ρόβερ, θα ακολουθήσει το ίδιο ταξίδι, το οποίο ονομάστηκε από τη Nasa "επτάλεπτο του τρόμου". Τόση είναι η ώρα που θα χρειαστεί το Perseverance μεγέθους SUV, το οποίο ζυγίζει περισσότερο από έναν τόνο, να φτάσει στην επιφάνεια του Άρη αφού χτυπήσει στην ανώτερη ατμόσφαιρα του πλανήτη με ταχύτητα μεγαλύτερη από 13.000 μίλια/ώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν προγραμματιστεί, στη συνέχεια, ένα τεράστιο αλεξίπτωτο θα απελευθερωθεί αυτόματα και αυτό θα μειώσει την ταχύτητα του ανιχνευτή σε μερικές εκατοντάδες μίλια την ώρα. Στη συνέχεια, οι πυραυλοκινητήρες του sky crane θα πυροδοτηθούν και ο ανιχνευτής θα επιβραδύνει μέχρι να αιωρηθεί περίπου 20 μέτρα πάνω από την επιφάνεια του Άρη.

Τότε θα πρέπει να κρατήσουμε την ανάσα μας καθώς ο γερανός θα κατεβάσει το Perseverance με καλώδια έως ότου αγγίξει την επιφάνεια, τα καλώδια θα κοπούν και το sky crane θα πετάξει για να κάνει τη δική του ανεξέλεγκτη προσγείωση σε μια ασφαλή απόσταση από το Perseverance. Μόνο τότε θα μεταδοθεί ένα μήνυμα στους μηχανικούς της Nasa που θα τους ενημερώνει για τα καλά νέα.

Από την άλλη, το Hope των ΗΑΕ θα έχει σχετικά πιο απλή διαδικασία. Έχει σχεδιαστεί μόνο για να περιστρέφεται γύρω από τον Άρη.

Το Κινεζικό Tianwen-1 θα μελετήσει τον πλανήτη για αρκετούς μήνες προτού ρίξει έναν εκφορτωτή που θα μεταφέρει ένα ρομπότ 250 κιλών στον πλανήτη. Εάν λειτουργήσει, η Κίνα θα γίνει το δεύτερο έθνος στον κόσμο που θα προσγειώσει με επιτυχία ένα ρομποτικό όχημα σε έναν άλλο πλανήτη, μετά τις ΗΠΑ.

Δευτέρα 8/2/2021

 Φυσική (κάντε κλικ στο μπλε όνομα για τις πληροφορίες)

Ο πρώτος που προσπάθησε να βρει ένα τέτοιο φαινόμενο ήταν ο Γαλιλαίος, το 1592. Το θερμόμετρο που κατασκεύασε λειτουργούσε με αέρα που ήταν κλεισμένος μέσα σε ένα σωλήνα.

Καθώς το θερμόμετρο όμως λειτουργούσε με αέρα, επηρεαζόταν από τις μεταβολές του καιρού. Ο Φερδινάρδος Β´ των Μεδίκων έλυσε το 1654 το πρόβλημα αυτό κατασκευάζοντας ένα κλειστό θερμόμετρο που λειτουργούσε με νερό. Αργότερα, κατασκευάστηκαν και θερμόμετρα που λειτουργούσαν με οινόπνευμα. Το 1714 ο Γερμανός φυσικός Daniel Fahrenheit χρησιμοποίησε, αντί για οινόπνευμα, υδράργυρο φτιάχνοντας ένα πιο ακριβές θερμόμετρο. 

Λεξικό 

https://www.greek-language.gr/greekLang/index.html

Γεωγραφία

https://gyna10.blogspot.com/2017/11/blog-post.html

http://4dim-aridaias.pel.sch.gr/sites/games/geografia/greek/greek.htm

ποτάμια της Ελλάδας

https://gyna10.blogspot.com/2020/05/blog-post.html



















Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

κείμενο για γλώσσα και Τρεις Ιεράρχες

 

  Μέσα στην επισφαλή ισορροπία  της χρονομηχανής ο ΠΧ ,κατάλαβε ότι  θα είχε να αντιμετωπίσει  το μεγάλο δάσος που απλωνόταν μπροστά του.

  Είχε βάλει την χρονομηχανή στο 2021 και έφτασε στο δάσος των Λαγυνών.Κατέβασε την μπροστινή πόρτα και βρέθηκε σε ένα ύψωμα.Όταν κατέβηκε, η χρονομηχανή εξαφανίστηκε .Έγινε αόρατη.

  Γύρω του έβλεπε πυκνό δάσος από πεύκα, έλατα και βελανιδιές.Το ιδιόρρυθμο ανθρωπάκι μύριζε τη λεβάντα,τη ρίγανη  .Ο αέρας σκόρπισε τα άσπρα λουλουδάκια γύρω του .Έψαχνε σκιουράκια και λαγούς.Τι ήταν αυτό που έβλεπε μπροστά του;

  Στο βάθος γυάλιζε το νερό από τη λίμνη.Τι όμορφο θέαμα !Το νερό άστραφτε κάτω από τον δυνατό ήλιο.Εξαιρετικά όμορφη εικόνα.

  Έψαξε και βρήκε σκιουράκια και   λαγούς .Εκεί ,γύρω του υπήρχαν πεταμένα στρώματα,λεκάνες WC ,σκουπίδια όλων των ειδών.Πεταμένη πραμάτεια από ένα σκπουπιδιάρικο.Αλλά αυτό που τον εντυπωσίασε είναι όταν έφτασε στο δάσος ο…

Ο ΠΧ έπεσε κάτω και ακούστηκε ένας κούφιος γδούπος.

 Τρεις Ιεράρχες

Μέγας Βασίλειος 

 Στο σπιτικό του συνετού και του σοφού αντάμα, πήγαινε κάθε μέρα. Μα εκεί που πλούτη είναι πολλά, πάντα να κάνεις πέρα. 

 Όπως οι μέλισσες διαλέγουν το νέκταρ από τα λουλούδια, έτσι κι εσείς να διαλέγετε αυτά που διαβάζετε. Να κρατάτε τα καλά και τα ωφέλιμα.

 Γρηγόριος ο Θεολόγος 

 Πώς το καταλαβαίνετε, να έχετε εσείς περισσεύματα και ο άλλος να πεινά; 

 Η παιδεία είναι το πρώτο από τα αγαθά τα οποία έχουμε. Από αυτήν έχουμε ωφεληθεί στην ευσέβεια και λατρεία του Θεού. Δεν πρέπει να περιφρονούμε την παιδεία, αλλά πρέπει να θεωρούμε αμαθείς και αμόρφωτους εκείνους που έχουν αυτή την αντίληψη.


Ιωάννης ο Χρυσόστομος 

 Θα πω για κάποιον ότι με αγαπά, όχι μόνον όταν με επαινεί, αλλά και όταν με ελέγχει για να με διορθώσει.

  Πλούσιος δεν είναι εκείνος που έχει πολλά, αλλά εκείνος που δεν έχει ανάγκη από τίποτα.