Ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακό σχολείο
κλικ στην εικόνα

Θα γίνονται ατομικές συναντήσεις στο τέλος του τριμήνου για την επίδοση των μαθητών/τριών του Στ2

Θα γίνονται ατομικές συναντήσεις στο τέλος του τριμήνου για την επίδοση των μαθητών/τριών του Στ2
Δάσκαλοι ΣΤ2: Καβουρματζίδης Σταύρος και Παπασυμεών Ελισσάβετ

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025

υδροστατική

https://phet.colorado.edu/el/simulations/under-pressure 


http://daskalosa.eu/physics_e/9.i_ydrostatiki_piesi.html


Ο δύτης του Καρτέσιου

υδροστατική στο σπίτι

Επανάληψη Μηχανική:

https://wordwall.net/el/resource/13590735/%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE

https://wordwall.net/el/resource/63204964/%ce%b7-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%b7/%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae


Ερωτήσεις κριτικής σκέψης

1. Τριβή

  1. Σε ποιες περιπτώσεις η τριβή μας βοηθάει και σε ποιες μας δυσκολεύει;

    • Μπορείς να σκεφτείς παραδείγματα και για τις δύο περιπτώσεις;

  2. Γιατί είναι δύσκολο να τρέξεις σε πάγο, αλλά εύκολο σε άσφαλτο;

    • Τι ρόλο παίζει η τριβή ανάμεσα στα παπούτσια σου και την επιφάνεια;

  3. Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε καθόλου τριβή;

    • Πώς θα άλλαζαν η μετακίνηση, το γράψιμο, ή το πιάσιμο αντικειμένων;

  4. Ένα αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο. Αν βραχεί το οδόστρωμα, γιατί μπορεί να γίνει επικίνδυνο;

    • Πώς επηρεάζει η τριβή την ασφάλεια;

          2. Πίεση

  1. Γιατί τα καρφιά έχουν μυτερή άκρη και όχι επίπεδη;

    • Τι σχέση έχει η πίεση με την επιφάνεια επαφής;

  2. Δύο άτομα με ίδιο βάρος φοράνε διαφορετικά παπούτσια: ο ένας πατά με μυτερά τακούνια και ο άλλος με φαρδιές σόλες. Ποιος ασκεί μεγαλύτερη πίεση στο έδαφος και γιατί;

  3. Γιατί τα τανκς ή τα εκχιονιστικά έχουν φαρδιές ερπύστριες αντί για ρόδες;

  4. Αν στέκεσαι όρθιος σε μαλακό έδαφος, πώς μπορείς να μειώσεις την πίεση που ασκείς; Τι θα έκανες για να μην βουλιάξεις;

     3. Υδροστατική Πίεση

  1. Γιατί ένα υποβρύχιο πρέπει να είναι πολύ γερό όσο πιο βαθιά κατεβαίνει;

    • Τι συμβαίνει με την πίεση του νερού σε μεγαλύτερο βάθος;

  2. Βουτάς σε μια πισίνα. Νιώθεις περισσότερη πίεση στα αυτιά σου κοντά στην επιφάνεια ή πιο βαθιά; Γιατί;

  3. Η πίεση που ασκεί το νερό στον πάτο ενός ποτηριού εξαρτάται από την ποσότητα (όγκο) του νερού ή από το ύψος της στήλης του νερού;

    • Τι πιστεύεις και γιατί;

  4. Δύο ίδια δοχεία έχουν το ίδιο ύψος νερού, αλλά το ένα έχει πολύ μεγαλύτερο πλάτος (περισσότερο νερό συνολικά). Ποιο από τα δύο ασκεί μεγαλύτερη υδροστατική πίεση στον πάτο;

  5. Ερωτήσεις με Σκέψη – Συνδυασμός Εννοιών

  1. Αν προσπαθήσεις να σπρώξεις ένα κουτί σε ανηφόρα, ποιοι παράγοντες (δύναμη, τριβή, πίεση) σε επηρεάζουν και πώς;

  2. Σε έναν υδραυλικό γρύλο αυτοκινήτου (που βασίζεται στην πίεση υγρών), τι θα άλλαζε αν χρησιμοποιούσες ένα λεπτό σωλήνα αντί για παχύ; Πώς σχετίζεται αυτό με την πίεση;

  3. Αν η επιφάνεια επαφής ενός αντικειμένου με το νερό μεγαλώσει, επηρεάζει αυτό την υδροστατική πίεση που δέχεται; Γιατί;